10.03.2017 - 12:05
Vol ampliar la cobertura de 73.000 usuaris a 100.000
BARCELONA, 10 (EUROPA PRESS)
El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona duplicarà el nombre d’unitats mòbils per atendre emergències –passant d’11 a 26– i implantarà un nou model de suport personalitzat, que estableix els serveis que es presten a cada usuari en funció de les seves necessitats.
Aquestes mesures, que van vinculades al creixement d’un 250% del nombre de dispositius de teleassistència avançada –com els detectors de fum o de caigudes– pretenen ampliar la cobertura actual de 73.000 usuaris fins als 100.000 el 2020, ha anunciat la Diputació de Barcelona aquest divendres en un comunicat.
A més, es passarà d’11 a 29 vehicles per atendre emergències, com poden ser caigudes, en un màxim de 40 minuts, encara que també s’utilitzen per resoldre incidències tècniques amb els dispositius de teleassistència o visitar als usuaris per fer-los seguiment.
Alhora, a l’abril s’implantarà el nou model de Resposta Eficient de Teleasistencia (RET), amb el qual s’estableix què serveis s’ofereixen a cada usuari en funció dels seus riscos i necessitats, que s’aniran adaptant a la seva evolució.
Aquests serveis aniran vinculats, en molts casos, a l’ús dels dispositius de teleasistencia avançada, entre els quals es troben els detectors de foc, de fum, de mobilitat, de passivitat i de caigudes; els dispositius de teleasistencia mòbil i els que estan adaptats a discapacitats auditives i de parla.
La implantació d’aquests dispositius avançats creixerà un 250% fins a arribar als 20.300 el 2018, amb l’objectiu que un de cada quatre llars amb el servei els tinguin implantats.
La meitat dels nous dispositius seran detectors d’incendis, ja que s’ha detectat que són el principal risc potencial, als quals se sumarà uns nous comptadors d’aigua que detecten canvis en els patrons de consum.
A més, s’implantarà un programa de prevenció de la conducta suïcida i un altre per a l’atenció en grans catàstrofes preparat per fer 18.000 comunicacions en una hora.
El Servei Local de Teleassistència de la Diputació funciona les 24 hores del dia tots els dies de l’any i ha atès unes 150.000 persones des del 2005, amb una cobertura de prop del 30% de les persones de més de 80 anys i de més del 10% en els de més de 65.