El senat dels Estats Units absol Trump de tota responsabilitat en l’assalt al Capitoli

  • Calien dos terços de la cambra per a condemnar l'ex-president, acusat d'incitar la insurrecció del 6 de gener

VilaWeb
13.02.2021 - 20:37
Actualització: 14.02.2021 - 10:42

El senat dels Estats Units ha absolt l’ex-president Donald Trump, acusat d’incitar la insurrecció contra el Capitoli del 6 de gener. El procés de destitució (impeachment) ha rebut 57 vots favorables i 43 contraris.

Set republicans han donat suport a la condemna –que hauria inhabilitat Trump, tot impedint-li de tornar-se a presentar a les eleccions–, però es necessitaven dues terceres parts de la cambra, és a dir, 67 senadors.

Els senadors republicans que sí que han donat suport a la condemna contra Trump són Bill Cassidy (Louisiana), Susan Collins (Maine), Richard Burr (Virgínia), Lisa Murkowski (Alaska), Mitt Romney (Utah), Ben Sasse (Nebraska) i Pat Toomey (Pennsilvània).

Malgrat que en un primer moment el senat havia donat llum verda a la incorporació de testimonis al cas contra l’ex-president, finalment les dues parts han arribat a un acord per fer constar les declaracions de la congressista republicana Jaime Herrera Beutler com a prova i disposar avui del veredicte.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor