El sector del gran consum demana ajornar l’impost català a les begudes ensucrades

  • Entrarà en vigor l'1 d'abril i repercutirà en els consumidors

VilaWeb
30.03.2017 - 12:09

Entrarà en vigor l’1 d’abril i repercutirà en els consumidors

BARCELONA, 30 (EUROPA PRESS)

Les empreses de begudes i de la distribució han demanat a la Generalitat ajornar l’entrada en vigor, prevista per a l’1 d’abril, del nou impost a les begudes ensucrades envasades per considerar “del tot inviable” el termini fixat.

En un comunicat conjunt, han expressat la seva “enorme preocupació per la precipitada entrada en vigor” d’aquest nou gravamen, del que han criticat que crea molta confusió i complica la gestió de les companyies que operen en un mercat únic.

En concret, subscriuen aquest plantejament l’Associació d’Empreses de Fabricants i Distribuïdors (Aecoc), l’Associació Nacional de Grans Empreses de Distribució (Anged), Associació de Cadenes Espanyoles de Supermercats (Aces), l’Associació Espanyola de Distribuïdors, Autoserveis i Supermercats (Adeas), el Consell d’Empreses Distribuïdores d’Alimentació de Catalunya (Cedac), la Federació Espanyola d’Hostaleria (Fehr), la Federació Espanyola d’Indústries d’Alimentació i Begudes (Fiab) i Marques de Restauració, que representa empreses com McDonald’s, KFC, Vips i Rodilla.

Tots ells defensen no haver tingut “temps material” per preparar els seus sistemes de gestió i poder assumir el canvi que suposa haver de recalcular i modificar el preu d’una gran quantitat de productes abans del proper dissabte.

Han recordat que, d’acord al text aprovat, les empreses tenen l’obligació de fer la liquidació del primer trimestre d’aplicació de l’impost (abril, maig i juny) el proper 1 de juliol, la qual cosa exigeix tenir tot el sistema llest per repercutir l’impost aquest mateix cap de setmana.

“La nova obligació fiscal requereix d’ajustos informàtics, molt costosos en recursos econòmics i en temps de programació, que no podran realitzar-se fins que coneguem els requeriments inclosos en el seu desenvolupament reglamentari, pendent d’aprovació”, han asseverat.

REPERCUSSIÓ Al CONSUMIDOR

El sector afegeix que les implicacions del nou impost tampoc s’han traslladat “convenientment als consumidors malgrat estar clarament afectats”, ja que la llei especifica que les empreses tenen l’obligació de repercutir l’impost al consumidor final, incorporant una quantia que en alguns casos supera el 50% del valor del producte.

En concret, el gravamen s’aplicarà a refrescs o sodes, begudes de nèctar de fruites i sucs de fruites, begudes esportives, begudes de te i cafè, begudes energètiques, llets endolcides, begudes alternatives de la llet, batuts i begudes de llet amb suc de fruita, begudes vegetals i aigües amb gustos.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor