El PSC ultima una petició de reconsideració perquè el Parlament no tramiti els Pressupostos

  • La Mesa els ha admès a tràmit després de lliurar-los Junqueras a Forcadell

VilaWeb
29.11.2016 - 14:33

La Mesa els ha admès a tràmit després de lliurar-los Junqueras a Forcadell

BARCELONA, 29 (EUROPA PRESS)

El PSC està ultimant una petició de reconsideració a la Mesa del Parlament perquè no admeti a tràmit els Pressupostos 2017 que ha presentat aquest dimarts el conseller d’Economia, Oriol Junqueras.

Segons han explicat fonts socialistes a Europa Press, la petició de reconsideració es deu al fet que els comptes inclouen una partida de 5,8 milions d’euros per a la celebració d’un referèndum independentista: cinc milions en concepte de ‘Procés electorals i consultes populars’ i 800.000 euros per a ‘Processos de participació ciutadana’.

El representant del PSC a la Mesa, David Pérez, i el de C’s, José María Espejo-Saavedra, han votat en contra d’admetre a tramiti els comptes a una reunió de Mesa celebrada després que Junqueras les hagi lliurat a la Cambra, però la majoria de JxSí, amb el suport de SíQueEsPot, ha permès donar llum verda a la seva tramitació.

Aquesta decisió és la que ara els socialistes demanaran reconsiderar, tenint en compte que rebutgen que els comptes prevegin el finançament d’un referèndum independentista i el desplegament d’estructures d’Estat.

La Mesa ha fixat aquest mateix dimarts els dies 8 i 9 de febrer per a la celebració del ple en el qual es debatran i votaran definitivament els comptes, tot i que aquesta previsió s’alteraria en el cas que els grups les recorrin davant del Consell de Garanties Estatutàries.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor