11.11.2016 - 15:55
LLEIDA, 11 (EUROPA PRESS)
El coordinador del PP català, Xavier García Albiol, ha assegurat aquest divendres que impugnarà en organismes de l’Estat els Pressupostos del Govern per al 2017 si preveuen partides per a un referèndum sobre la independència.
En roda de premsa a Lleida després de reunir-se amb ramaders del sector lacti, ha insistit que, si hi ha partides per a un referèndum, el PP votarà en contra i traslladarà els pressupostos “on correspongui” perquè siguin impugnats.
“Demanarem que se li suspenguin els Pressupostos i Catalunya seguirà en pròrroga pressupostària un any més”, ha dit, i ha afegit que el president Carles Puigdemont, en comptes d’avançar amb la CUP, té l’alternativa de buscar altres aliats, com PSC, C’s i SíQueEsPot.
S’ha referit també que la CUP ha convocat per a aquest dissabte les seves bases per valorar l’estat de la negociació dels Pressupostos: “L’acord compleix els dos objectius d’aquest partit antisistema: d’una banda avançar en dedicar diners a la creació d’estructures d’Estat i la celebració d’un referèndum independentista, que no es farà, i d’altra banda, destruir i castigar la classe mitjana”.
Ha insistit que amb aquests pressupostos la classe mitjana es veurà castigada en suprimir-se desgravacions en l’habitatge de totes aquelles persones que guanyin més de 30.000 euros a l’any bruts, per la qual cosa són “un atemptat a la classe mitja catalana”.
“Als diputats de CiU que queden amb sentit comú i a Puigdemont, que també ve d’aquest partit, se’ls hauria de caure la cara de vergonya en votar a favor d’un pressupost que el que preveu és la destrucció de la classe mitjana de Catalunya”, ha afegit.
Preguntat sobre els rumors que el situen com a possible secretari d’Estat per a l’Esport, ha assegurat que ara mateix només aspira “a estar al front del PP i defensar els catalans que se senten espanyols” i ha afegit que dins d’uns anys estarà encantat.