25.03.2017 - 18:06
Reivindica un altre ‘dret a decidir’: sobre idioma, cultura, sanitat i educació
L’HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 25 (EUROPA PRESS)
El XIV congrés del PP català ha aprovat aquest dissabte per unanimitat la ponència política i la de reglament, que fixen l’estratègia dels propers quatre anys, donen per acabat el procés independentista i erigeixen el PP com a referent del “postprocés”.
El secretari general entrant, Santi Rodríguez, ha destacat irònicament que les ponències se centren en el dret a decidir: “Per a sorpresa de tots, el dret a decidir l’educació que volem, la sanitat que volem, la llengua que volem parlar i l’alcalde que volem”.
Com va avançar Europa Press, diversos afiliats havien demanat per a aquest congrés “deixar ben clar que el PP és el partit per derrotar l’independentisme”, però aquestes propostes s’han retirat: Rodríguez ha demanat disculpes als sol·licitants i ha dit que el PP ja és aquest partit que demanen.
Ha concretat que el projecte dels populars no va contra res ni ningú, sinó a favor de les persones, especialment ara que, segons ell, el sobiranisme està acabat i els ciutadans necessiten un partit de referència.
Les ponències subratllen la necessitat d'”avisar que –els independentistes– menteixen quan diuen que assumiran les pensions perquè un sistema fraccionat territorialment és deficitari i no es podrien pagar”.
Un altre punt fort és la definició del PP com a partit de les llibertats: “Alguns canvien d’ideologia –ha dit en al·lusió a Cs–, alguns passen a dir-se liberals, a uns altres no ens fa falta”.
170 ESMENES
Els afiliats han presentat 170 esmenes, com reformar la llei electoral municipal perquè governi la llista més votada, protegir els professionals sanitaris, garantir la neutralitat en l’ensenyament i el trilingüisme, i ajudar els refugiats.
El nou reglament aprovat dota d’una nova funció al secretari general: “vigilar i detectar” possibles casos de corrupció de membres del partit, una novetat que va més enllà de les mesures contra la corrupció que va aprovar el PP en el seu recent congrés nacional, en què es va plantejar un paquet de mesures per a la regeneració democràtica però no es va nomenar un càrrec per dur-les a terme.
També es crearà un ‘consell de savis’ que donarà veu a excàrrecs amb experiència perquè assessorin a la direcció, i incorporaran al Comitè Executiu els portaveu de les principals ciutats catalanes i quatre regidors de municipis de menys de 100.000 habitants, per “tenir més present la veu” municipal i rearmar el partit de cara a les eleccions locals de 2019.
SERVEIS A LES PERSONES
La ponència liderada per Santi Rodriguez compta amb un extens paquet de mesures dirigides als serveis a les persones, entre les quals destaca la defensa de les polítiques socials, la igualtat home-dona i el suport a la família.
Altres capítols socials són la reivindicació d’unes infraestructures que reequilibrin el territori i l’eliminació dels consells comarcals per substituir-los per un sistema de mancomunitat de serveis que garanteixi una bona atenció pública.
AYLLÓN: JA S’HA “GUANYAT LA BATALLA”
El coordinador de la ponència política i secretari d’Estat de Relacions amb les Corts, José Luis Ayllón, ha proclamat que ja s’ha “guanyat la batalla al procés independentista, perquè està esgotat i inhabilitat pels tribunals”, i ha assegurat que aquesta victòria és coneguda tant pel Govern com pel Parlament.
Ha apostat per convertir el PP en el partit de la centralitat catalana i per sentir orgull de tenir “la llei i la raó” de la seva part, i ha reivindicat el seu dret a continuar sent catalans i espanyols.