El PDeCAT vol saber per què el Govern espanyol va ignorar el risc que assumia en el conveni signat amb Abertis

  • L'Estat està condemnat a pagar gairebé 1.500 milions a la constructora malgrat que el Consell d'Estat havia avisat

VilaWeb
31.03.2017 - 14:41

L’Estat està condemnat a pagar gairebé 1.500 milions a la constructora malgrat que el Consell d’Estat havia avisat

MADRID, 31 (EUROPA PRESS)

El PDeCAT vol saber per què el Govern espanyol va ignorar el risc que assumia en el conveni signat amb Abertis, malgrat els advertiments que, critiquen, va rebre per part del Consell d’Estat.

Aquesta és una de les preguntes que la formació catalana, integrada en el Grup Mixt al Congrés, ha registrat en la Cambra baixa, juntament amb la sol·licitud de documentació perquè es faci públic aquest conveni amb l’empresa licitadora de les autopistes Barcelona-La Jonquera, Barcelona- Tarragona, Montmeló-El Papiol i Zaragoza-Mediterrani.

Segons denuncia el portaveu econòmic del PDeCAT, Jordi Xuclà, el Consell d’Estat va emetre un dictamen en el qual advertia que el conveni que anava a signar incloïa una clàusula de compensació que implicava “la desaparició del risc” per a l’empresa concessionària.

En aquest sentit, qüestionen l’Executiu per què “el Govern espanyol va assegurar a Acesa (empresa filial d’Abertis, amb la qual l’Estat va signar el conveni) uns ingressos mínims de 1.494 milions d’euros”. El conveni va ser signat el 2006 i la ministra de Foment era la socialista Magdalena Álvarez.

“UN GRAN XUT A CÓRNER”

Per a Xuclà, el conveni entre Abertis i el ministeri de Foment “va ser un gran xut a córner per colar a la concessionària la construcció d’obres importants com el quart carril a Girona i tres nous accessos, amb la incògnita de saber qui pagaria les obres”.

“Ara, deu anys després, l’empresa passa una immensa factura a l’Estat” que, segons Xuclà, “se sumi a altres escàndols de mal govern com són els 475 milions que l’Estat ha de pagar l’empresa gestora del túnel del Pertús de la línia d’alta velocitat”.

QUI HA PAGAT L’AMPLIACIÓ DE L’AUTOPISTA?

Dins de la bateria de preguntes registrada pel diputat independentista, Xuclà s’interessa pel cost de l’ampliació a tres carrils en diversos trams de les autopistes concesionadas i per qui ha assumit el cost d’aquesta ampliació.

Finalment, el portaveu d’Economia del PDeCAT al Congrés no descarta demanar responsabilitats polítiques al Govern espanyol per considerar que “la responsabilitat és, sobretot, dels polítics i alts funcionaris de Foment que”, ha denunciat, “sistemàticament accepten contractes amb clàusules sempre favorables a determinades empreses, que encara que perdin, surten guanyant”.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor