El Parlament votarà treure a concurs la direcció de l’OAC i que hi hagi laïcitat a l’escola

  • El ple del Parlament de la setmana que ve debatrà i votarà una proposició de llei de C's per reformar el sistema d'elecció del director de l'Oficina Antifrau de Catalunya (OAC) per treure la plaça a concurs públic i que la Cambra esculli el millor candidat, així com una altra proposició de llei de SíQueEsPot per garantir la laïcitat a les escoles públiques de Catalunya.

VilaWeb
17.01.2017 - 16:12

BARCELONA, 17 (EUROPA PRESS)

El ple del Parlament de la setmana que ve debatrà i votarà una proposició de llei de C’s per reformar el sistema d’elecció del director de l’Oficina Antifrau de Catalunya (OAC) per treure la plaça a concurs públic i que la Cambra esculli el millor candidat, així com una altra proposició de llei de SíQueEsPot per garantir la laïcitat a les escoles públiques de Catalunya.

La Mesa ha acordat aquest dimarts l’ordre del dia del pròxim ple, que començarà dimecres a les 10 i acabarà dijous a la tarda, i que destacarà per la votació de la proposta de C’s sobre l’OAC després de la destitució del director Daniel de Alfonso per les seves polèmiques converses amb el llavors ministre d’Interior Jorge Fernández Díaz per suposadament desprestigiar els partits independentistes.

Els líders de l’oposició volen que, per accedir al càrrec que ara ocupa Miguel Ángel Gimeno, s’acreditin 15 anys d’experiència en la lluita anticorrupció i que ja no sigui el president de la Generalitat qui proposi al Parlament un aspirant, sinó que s’accedeixi mitjançant concurs públic o oposició.

JxSí i PP han presentat esmenes a la totalitat a aquesta iniciativa de C’s, com també han fet a la iniciativa de SíQueEsPot per garantir la laïcitat a les aules de l’escola pública.

També es votaran dues proposicions de llei més, totes dues en matèria audiovisual i impulsades pel PSC i SíQueEsPot: cap d’elles ha rebut esmenes a la totalitat i es debatran conjuntament.

El ple començarà amb la sessió de control al Govern i al president Carles Puigdemont, i s’aprovarà mitjançant lectura única el projecte de llei de fusió del col·legi oficial d’Enginyers Tècnics Agrícoles i Perits Agrícoles de Catalunya i el d’Enginyers Tècnics Forestals de Catalunya.

També hi haurà interpel·lacions als consellers i set mocions de l’oposició sobre transport públic i mobilitat sostenible (JxSí), competitivitat de les empreses catalanes (C’s), retribucions públiques (C’s), relació bilateral Estat-Generalitat (PSC), dret a morir dignament (SíQueEsPot), l’Institut d’Estudis de l’Autogovern (PP) i feminismes (CUP).

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor