El Parlament obre nou període de sessions amb 17 projectes de llei

  • El Parlament ha iniciat el quart període de sessions de la legislatura amb 52 iniciatives legislatives en tràmit, de les quals 17 són projectes de llei en tràmit, i 12 d'ells, ja han superat el debat a la totalitat.

VilaWeb
16.01.2017 - 15:19

BARCELONA, 16 (EUROPA PRESS)

El Parlament ha iniciat el quart període de sessions de la legislatura amb 52 iniciatives legislatives en tràmit, de les quals 17 són projectes de llei en tràmit, i 12 d’ells, ja han superat el debat a la totalitat.

D’aquests 12, destaquen el de Pressupostos de la Generalitat per al 2017; el de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic –conegut com a llei d’acompanyament– i el llibre sisè del Codi Civil, relatiu a les obligacions i els contractes, que està pendent del dictamen del Consell de Garanties Estatutàries.

També estan el d’universalització de l’assistència sanitària; el de procediment de votació electrònica per als catalans residents a l’estranger; el de la comunitat catalana a l’exterior; el de ports i transports en aigües marítimes i continentals, i el de l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya.

A més, han passat el tràmit del debat a la totalitat el de modificació de la llei de regulació del funcionament de les seccions de crèdit de les cooperatives; el d’ordenació de les activitats d’espectacles públics i recreatius; el d’arquitectura i el de canvi climàtic.

Hi ha altres projectes de llei en tràmit que encara no han superat el debat de totalitat, com el de la igualtat de tracte i la no discriminació, i el de comerç, serveis i fires; els dos admesos a tràmit en l’última reunió de la Mesa del Parlament.

De la resta d’iniciatives legislatives, 30 són proposicions de llei i cinc són iniciatives legislatives populars, per a un període de sessions que acabarà el 31 de juliol.

D’aquestes 30 proposicions de llei, 12 ja han superat el debat a la totalitat i continuen en tramitació parlamentària, com la de l’impost sobre actius no productius de les persones jurídiques (JxSí i la CUP), i la modificació dels drets i les oportunitats de la infància i l’adolescència, del PSC.

En el mateix moment de la tramitació està la del Codi tributari de Catalunya i d’aprovació dels llibres I, II, III, relatius a l’administració tributària de la Generalitat (JxSí i CUP); la de vegueries de la nova comarca del Moianès i la creació de la vegueria del Penedès (JxSí, PSC, SíQueEsPot); i la de creació de l’Agència Catalana de Protecció Social (JxSí i la CUP), que és una de les tres lleis de desconnexió.

També està la de reparació jurídica de les víctimes del franquisme (JxSí, SíQueEsPot i la CUP); la de la llei electoral (SíQueEsPot); la de suport a les famílies per establir una prestació econòmica per a nens i joves a càrrec, menors de 18 anys (C’s); la d’aprofitament de l’excedent alimentari (PSC) i la de modificació de la legislació sobre comunicació audiovisual de Catalunya (C’s).

A més, estan la de regulació dels règims d’inelegibilitat i d’incompatibilitats i dels conflictes d’interessos dels diputats del Parlament (PSC), i la de modificació de la simplificació i millora de la regulació normativa, també dels socialistes.

ILP EN TRÀMIT

Alhora, la cambra tramita cinc proposicions de llei fruit d’ILP, que han superat el debat de totalitat i estan en diverses fases de tramitació, com la de renda garantida de ciutadania, que està en fase de ponència de les esmenes dels grups, dels quals alguns han criticat que no compti amb una partida en els Pressupostos del 2017.

També està la de mesures urgents per a l’habitatge, perquè els grups ja han presentat les seves esmenes; la de modificació de finances públiques de Catalunya, que també té obert el termini perquè els grups preparin esmenes a l’articulat i la llei electoral de Catalunya, amb la comissió que l’ha de tramitar assignada.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor