07.04.2017 - 18:16
BARCELONA, 7 (EUROPA PRESS)
El parc temàtic d’esport de l’anella olímpica de Barcelona Open Camp preveu rebre 1,3 milions de visitants en la seva segona temporada, la qual cosa suposaria duplicar la xifra del 2016, quan va obrir a mitja temporada.
El fundador i director general del projecte, Paco Medina, ha explicat a Europa Press que aquest any incidiran en el 25è aniversari dels Jocs Olímpics de Barcelona 92.
El parc utilitza l’Estadi Olímpic –en el qual ha invertit 7,5 milions d’euros– i espais dels voltants, incloent-hi el Museu Olímpic i la Torre Telefònica, i és de lliure accés, encara que per gaudir de la vintena d’activitats esportives que ofereix s’ha de comprar una entrada a partir de 15 euros.
Es tracta d’experiències ràpides, d’un minut de durada, com carreres de 100 metres llisos, 90 metres d’obstacles, salt de longitud, tir olímpic amb làser, cistella, i simuladors de boxa i motociclisme, entre d’altres.
“No és per suar, sinó per gaudir d’un minut de glòria, no fa falta canviar-se de roba i es pot repetir totes les vegades que es vulgui”, ha explicat Medina, que ha indicat que els usuaris són des de col·legis a ‘casals’ d’ancians, passant per famílies i activitats d’empresa.
REFINANÇAMENT DE DEUTE
Open Camp va rebre 633.000 persones en la seva primera temporada, en línia amb les previsions, però els ingressos per entrades, botigues i restauració van ser inferiors al previst, la qual cosa va portar a la companyia a presentar concurs voluntari el gener per refinançar el seu deute, de 3,75 milions d’euros.
Els creditors han acceptat escalonar el pagament durant tres anys més un de manca, i els socis d’Open Camp han afegit una ampliació de capital d’1,2 milions per continuar l’activitat del parc, que dona ocupació a 110 persones entre treballadors directes (71) i indirectes (com personal de seguretat i sanitari).
“Quan la gent ve li agrada, però no es coneix”, ha lamentat Medina, que no obstant això s’ha mostrat optimista respecte al nombre de reserves per a aquesta temporada, que comença aquest dissabte.
Ha afegit que no reben subvencions públiques, i que estan rebent interès d’altres ciutats del món, com Vancouver, Sao Paulo i Pequín, per reproduir el model i donar ús durant tot l’any a instal·lacions olímpiques.