El Paquistan diu que acollirà converses entre els Estats Units i l’Iran aquests dies vinents

VilaWeb
29.03.2026 - 20:30
Actualització: 29.03.2026 - 21:03

El Paquistan ha anunciat que acollirà contactes entre els Estats Units i l’Iran en els dies vinents per intentar de posar fi al conflicte bèl·lic, que va començar el 28 de febrer amb els bombardaments dels Estats Units i Israel.

“El Paquistan se sent honorat d’acollir i facilitar aquests dies vinents converses significatives entre totes dues parts per a un acord integral i durador sobre el conflicte actual”, ha destacat el vice-primer ministre i ministre d’Afers Estrangers paquistanès, Ixac Dar, en una declaració oficial.

“El Paquistan està molt satisfet que tant l’Iran com els Estats Units hagin expressat confiança en el Paquistan per a facilitar les converses”, ha afegit Dar.

El ministre paquistanès ha destacat que la iniciativa compta amb el suport de la Xina. De fet, ha tingut una trucada telefònica amb el ministre d’Afers Estrangers, Wang Yi. “La Xina dóna suport totalment a la iniciativa del Paquistan”, ha explicat.

Així mateix, ha parlat amb el secretari general de l’ONU, António Guterres, que també ha donat suport a la “iniciativa de pau”, i amb més ministres d’Afers Estrangers que també han expressat “suport ple” a la proposta.

Dar ha anunciat les negociacions després d’una reunió a Islamabad amb els ministres d’Afers Estrangers de l’Aràbia Saudita, Turquia i Egipte.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor