El Papa nomenarà cardenal a l’arquebisbe de Barcelona, Juan José Omella

  • El Papa Francisco nomenarà cinc cardenals nous, entre els quals es troba l'arquebisbe de Barcelona, Juan José Omella.

VilaWeb
21.05.2017 - 13:48

ROMA, 21 (EUROPA PRESS)

El Papa Francisco nomenarà cinc cardenals nous, entre els quals es troba l’arquebisbe de Barcelona, Juan José Omella.

Els nomenaments, que el màxim pontífex ha anunciat aquest diumenge durant el Regina Coeli, es produiran el 28 de juny.

Nascut a la localitat de Cretas (Terol) el 21 d’abril de 1946, Omella va estudiar en el Seminari de Saragossa i en Centres de Formació dels Pares Blancs a Lovaina i Jerusalén, i el 20 de setembre de 1970 va rebre l’ordenació sacerdotal.

Entre 1990 i 1996, va treballar com a Vicari Episcopal en la diòcesi de Saragossa, després d’haver estat Coadjutor i Rector.

En 1996 va ser nomenat Bisbe auxiliar de Saragossa i dos mesos després Bisbe, i al desembre de 1999, Omella va ser nomenat Bisbe de la diòcesi de Barbastro-Monzón (Osca).

També va ser Administrador Apostòlic d’Osca, així com Administrador Apostòlic de Jaca, entre el 2001 i 2003, i en 2004 és nomenat Bisbe de la diòcesi de Calahorra i La Calzada-Logroño (La Rioja).

Va prendre possessió de la diòcesi el 29 de maig del mateix any. Ja al novembre de 2015 es va fer públic el seu nomenament com a Arquebisbe de Barcelona, seu de la qual va prendre possessió el 26 de desembre.

Omella, que ha estat Consiliari Nacional de Mans Unides entre 1999 i 2015, va ser nomenat membre de la Congregació per als Bisbes per la Santa Seu al novembre de 2014.

Igualment, és membre del Comitè Executiu de la Conferència Episcopal Espanyola (CEE) des de març de 2017.

A més d’Omella, els nous cardenals seran l’arquebisbe de Bamako (Mali), Jean Zerbo; el bisbe d’Estocolm, Anders Arborelius; el bisbe titular d’Acque Nuove di Proconsolare, vicari apostòlic de Paksé (Laos), Luis Marie-Ling Mangkhanekhoun; i el bisbe titular de Mulli, auxiliar de l’arxidiòcesi de San Salvador (El Salvador), Gregorio Rosa Chávez.

Un dia després, el 29 de juny el Papa concelebrarà la Santa Taula amb els nous cardenals, el Col·legi Cardenalici, amb els nous bisbes, metropolitans, bisbes i alguns sacerdots.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor