El Museu Picasso s’omple de “sentit de l’humor” de l’artista amb una mostra de caricatures i retrats

  • Aprofundeix en el llenguatge expressiu i lliure del malagueny des dels seus inicis fins al final de la seva carrera

VilaWeb
16.03.2017 - 13:37

Aprofundeix en el llenguatge expressiu i lliure del malagueny des dels seus inicis fins al final de la seva carrera

BARCELONA, 16 (EUROPA PRESS)

El Museu Picasso de Barcelona fa gala del “sentit de l’humor” de l’artista malagueny en una exposició que explora el vincle entre els retrats i caricatures fets des dels inicis de la seva carrera fins al final dels seus dies en l’exposició ‘Picasso. Retrats’, en col·laboració amb la National Portrait Gallery de Londres, on s’ha pogut veure anteriorment.

Ho ha explicat la comissària i experta mundial en l’obra de Picasso, Elizabeth Cowling, en la presentació de l’exposició, que reuneix 85 pintures, escultures, dibuixos i gravats del “cercle íntim” de l’artista malagueny, que va retratar de forma lliure i expressiva sense encàrrecs pel mig.

“El retrat i la caricatura no és una activitat marginal en l’obra de Picasso”, ha reivindicat la comissària, que ha defensat la importància de reintegrar la importància que ocupa el sentit de l’humor en l’obra de l’artista, en contra del que puguin pensar alguns intel·lectuals sobre aquesta visió.

En el recorregut, obert al públic fins al 25 de juny, es poden veure retrats de Daura Maar, Guillaume Apollinaire, Jean Cocteau, Nusch Éluard, Françoise Gilot, Max Jacob, Lee Miller, Fernande Olivier, Jacqueline Roque, Olga Khokhlova, Jaume Sabartés, Erik Satie, Igor Stravinski, Miguel Utrillo i Marie-Thérèse Walter, entre d’altres.

Picasso va considerar la caricatura i el retrat com uns dels seus gèneres favorits al llarg de tota la seva carrera, i l’exposició vol posar en relleu aquest gènere en el conjunt de la seva obra amb peces més academicistes al principi de la seva carrera al costat de peces més expressives del final dels seus dies.

En el final de la seva carrera, Picasso va mostrar la “desinhibició d’un nen”, ha subratllat la comissària, que ha explicat que aquests gèneres eren molt comuns en la seva època i va començar a conrear-los amb el seu grup d’Els Quatre Gats.

MÚLTIPLES VIDES DE L’ARTISTA

“L’exposició ens explica les múltiples vides de Picasso, ens donar de la seva amistat amb músics i poetes, i com va evolucionar la seva carrera artística”, ha remarcat el director del museu, Emmanuel Guigon, acompanyat del director de la National Portrait Gallery, Nicholas Cullinan.

Els retrats i caricatures els va fer per a ell, la qual cosa explica la seva “llibertat creativa” que va gaudir en les seves caricatures i retrats, que per primera vegada es poden veure vinculats en una exposició mundial, després de la qual va tenir lloc el 1996 en Nova york i París solament amb retrats de l’artista.

DUES EXPOSICIONS DIFERENTS

Malgrat fer parada anteriorment a Londres, amb 136.000 visitants, la iniciativa es va concebre no només com una exposició, sinó dues mostres en dues seus diferents, en les quals han canviat alguns continguts i aparença.

Els retrats de la primera època més academicista de Picasso –principal basa del museu barceloní– han ocupat un lloc preponderant a la capital anglesa, mentre que solament a Barcelona es pot veure l’únic retrat fet en el període blau a Jaume Sabartés, un “heroi”, en paraules de la comissària.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor