El Mercat de les Flors explora les “sinergies” de l’amor mitjançant el hip-hop de Wang-Ramirez

  • Mostra l'inici de l'amor en 'Monchichi' i els dubtes del matrimoni en 'Everyness' sobre la base de la seva experiència

VilaWeb
05.04.2017 - 14:07

Mostra l’inici de l’amor en ‘Monchichi’ i els dubtes del matrimoni en ‘Everyness’ sobre la base de la seva experiència

BARCELONA, 5 (EUROPA PRESS)

El Mercat de les Flors de Barcelona explora des d’aquest dijous
les “sinergies” de les relacions amoroses utilitzant el hip-hop en dues obres creades per la parella artística i sentimental formada per Honji Wang i Sébastien Ramirez, han explicat tots dos aquest dimecres en roda de premsa.

Les dues obres, ‘Monchichi’ i ‘Everyness’, mostren les relacions amoroses des de dues fases diferents: ‘Monchichi’, estrenada el 2011, expressa el primer estadi d’una relació, mentre que ‘Everyness’, del 2016, se centra en els dubtes del matrimoni.

El Mercat de les Flors acollirà ‘Monchichi’ aquest dijous i divendres, amb entrades esgotades, mentre que el cap de setmana arribarà el torn d”Everyness’, coproducida pel teatre i encara amb entrades disponibles.

‘Monchichi’ va suposar la primera col·laboració de la parella, i va ser el que els va portar a crear la companyia Wang-Ramirez: “Volíem mostrar les sinergies de la relació que teníem, expressar l’amor”, ha assegurat Honji Wang, alemanya d’origen coreà.

BARREJA DE CULTURES

El seu origen té molt a veure amb l’obra: volien explorar “fins a quin punt una relació entre persones de cultures diferents pot funcionar”, segons Sébastien Ramirez, que si escau també té orígens culturals barrejats: és francès amb arrels espanyoles.

L’humor està present en les dues obres, en el cas de Monchichi en el mateix títol: està pres d’uns micos de peluix japonesos que tenen aquest nom, amb doble sentit: “Sembla una cosa afectiva, però em va marcar perquè quan era jove em cridaven així perquè deien que m’assemblava a un mico”, ha relatat Wang.

El hip-hop és la base per a la coreografia dels espectacles: “Comencem en Monchichi explorant si era possible expressar l’amor amb un llenguatge hip-hop. És la nostra eina per mostrar emocions amb la tècnica de la dansa”, ha dit la ballarina i coreògrafa.

El mateix llenguatge serveix també per mostrar els dubtes d’una fase posterior: el pas cap al matrimoni, que és el focus de l’obra ‘Everyness’.

DUBTES DEL MATRIMONI

“Vam mostrar com, igual que li passa a molta gent, ens plantegem si és bo o dolent, la qüestió constant que sol venir al cap que després del matrimoni perds tota la llibertat”, ha explicat Wang, que considera que mentre ell aporta un costat més crític, ella incorpora més esperança.

En aquesta segona obra tots dos també han fet de coreògrafs però només actua Wang, al costat d’altres quatre ballarins procedents del món del hip-hop: Joy Alpurto, Salomon Baneck-Asaro, Alexis Fernandez i Thierno Thioune.

Una gran bola inflable actua com un sisè personatge inflant-se, desinflant-se i movent-se per l’escenari, i amb un micròfon dins que sumat a altres micròfons col·locats dins i fora de l’escenari incorporen el so de la interpretació com un element més, al qual se sumen les músiques gravades fetes per Schallbauer.

“Volíem una escenografia que durés amb el temps, com les relacions. La bola actua com una fulla en blanc que es va omplint al llarg de l’obra, com passa amb les experiències de la vida”, ha explicat Ramirez.

A Omchichi també hi ha interacció amb l’escenografia i intervenció electrònica, encara que en comptes de ser amb so és amb llum: hi ha un arbre del qual surten llums vermelles amb què juguen els ballarins, en unes escenografies canviants a causa d’un procés orgànic de creació que evoluciona al llarg del temps i a cada ciutat que visiten.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor