10.04.2017 - 12:00
BARCELONA, 10 (EUROPA PRESS)
El Grup Mediapro va registrar el 2016 una facturació total de 1.536 milions d’euros, la qual cosa representa un 1,7% més que els 1.510 que va obtenir el 2015, i un Ebitda de 162 milions d’euros, pels 130 de l’any anterior, la qual cosa suposa “el millor exercici de la seva història”.
El grup audiovisual, amb presència a més de 20 països, té unes previsions per aquest any de més de 1.600 milions d’euros i 200 milions d’euros d’Ebitda, i el deute net ha disminuït de 213 milions a 143 entre el 2015 i el 2016, ha informat aquest dilluns Mediapro en un comunicat.
El 70% de la facturació té el seu origen en clients internacionals i en el passat exercici va crear 457 llocs de treball en el grup a Espanya.
Durant el 2016, les produccions de Mediapro han estat presents a festivals com el de Sant Sebastià, Venècia, Berlín, l’Havana i Toronto, amb títols com ‘Política. Manual d’instruccions’, de Fernando León, ‘Spain in a Day’, d’Isabel Coixet, i la coproducció ‘The Young Pope’, de Paolo Sorrentino, estrenada a les plataformes.
En el mercat espanyol, han produït sèries com ‘Pulsaciones’ (Antena 3), ‘Nit i Dia’ (Tv3) i ‘Vis a vis’ (Antena 3) –aquesta última estrenada en obert al Regne Unit–, i l’àrea de continguts del grup va reforçar el seu equip amb el productor executiu de ‘Homeland’ Ray Tellem.
La divisió del grup dedicada als espais museístics ha arribat a un acord de col·laboració amb Pau Gasol per al qual assessorarà en aquest àmbit.
El grup ha celebrat la consolidació dels nous canals beIN La Lliga, Gol i Canal F1 Latin America, del qual el primer s’ha convertit en canal de referència” d’afeccionats del futbol i el segon com el canal amb més creixement entre els nous canals en obert.
L’àrea de serveis audiovisuals del grup ha produït partits de les lligues de Portugal, França, Grècia, Bolívia, Colòmbia, entre d’altres països, a més de la Lliga Santander a Espanya, i és la responsable del disseny i implementació de la redacció integrada i plató del nou canal 24h de France Télévisions a París.
El grup ha afirmat que l’obertura de noves seus a l’Havana, Atenes, Nova York, La Paz i Santa Cruz de la Sierra (Bolívia) ha permès expandir la seva activitat internacional, ja que compta amb professionals a 40 ciutats.
De cara al 2017, el grup vol desenvolupar l’àrea digital, amb especial atenció en el sector dels e-games, les produccions de continguts per al mercat internacional, l’aposta per la tecnologia més avançada i potenciar la seva presència en àrees estratègiques com Amèrica i Àsia.