El Govern justifica els seus vetos a iniciatives de l’oposició perquè suposarien un cost de més de 15.000 milions

  • El Govern ha justificat este dimecres els vetos que ha presentat a una quinzena d'iniciatives plantejades per l'oposició en el Congrés des de l'inici de la legislatura perquè, segons assegura, suposarien un cost de més de 15.000 milions d'euros i "algú ha de ser responsable".

VilaWeb
21.12.2016 - 15:38

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

El Govern ha justificat este dimecres els vetos que ha presentat a una quinzena d’iniciatives plantejades per l’oposició en el Congrés des de l’inici de la legislatura perquè, segons assegura, suposarien un cost de més de 15.000 milions d’euros i “algú ha de ser responsable”.

Així ho ha posat de manifest la vicepresidenta Soraya Sáenz de Santamaría en l’última sessió de control al Govern de l’any en resposta a la secretària general d’Units Podem, Carolina Bescansa, qui li ha preguntat si l’Executiu va a convertir “un acte excepcional” com els vetos en una regla que, al seu parer, “segresta” la funció legislativa de la Càmera.

La dirigent de la formació morada ha enlletgit al Govern de Mariano Rajoy que en els últims 50 dies haja vetat una mitjana d’una iniciativa cada tres dies, la qual cosa, segons ha assenyalat, “no té precedents ni explicació”.

“UTILITZEN” LA CONSTITUCIÓ COM LA SEUA “ÚLTIMA TRINXERA”

Bescansa ha criticat que l’Executiu tracte d’evitar així la capacitat del Congrés per a reordenar la distribució dels recursos públics, que, en la seua opinió, és tant com tallar-li la seua capacitat per a legislar sobre “l’important”. “Utilitzen la Constitució com la pala amb la qual cavar l’última trinxera en la qual poder seguir governant com si tingueren majoria absoluta sense tindre-la”, ha afegit.

En la seua resposta, la ministra de la Presidència ha volgut deixar clar que l’Executiu “no segresta gens”, la qual cosa es demostra que el Congrés ja ha debatut 18 proposicions de llei esta legislatura i ella mateixa ha contestat més preguntes als diputats d’Units Podem que els presents este dimecres en l’hemicicle.

A més, li ha aconsellat que en el seu grup hi haja “unitat de criteri” perquè fa quinze dies tant el líder de Podem, Pablo Iglesias, com el seu ‘número dos’, Íñigo Errejón, van reclamar al Govern que substituïra la iniciativa legislativa del Congrés mentre que ara ella assegura que l’Executiu la “segresta”.

“ALGÚ HA DE SER RESPONSABLE”

Després de recordar a Bescansa que l’Executiu socialista de José Luis Rodríguez Zapatero va plantejar 96 vetos, la vicepresidenta ha explicat que si el Govern del PP censura proposicions de llei de l’oposició és perquè tracta de “protegir” la Llei dels Pressupostos Generals de l’Estat preservant els 15.000 milions d’euros que suposarien aplicar les propostes plantejades.

Una xifra que suposa la meitat dels diners del conjunt dels ministeris de l’Administració General de l’Estat. “Si d’una tacada es gasten 15.000 milions d’euros com paguem les transferències per a educació i sanitat per a les comunitats autònomes? Com paguem les infraestructures que ens reclamen? Com paguem les subvencions públiques que depenen dels Pressupostos”, ha dit.

“Algú ha de ser responsable; en este cas serà el Govern del PP”, ha reblat, insistint que per a gastar “sense control” Espanya va estar “a la vora del rescat”, una despesa que, segons ha postil·lat, ho han acabat pagant els pensionistes i les classes mitjanes. “El que el Govern tracta de preservar és la recuperació”, ha conclòs.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor