El govern espanyol qualifica de “estrany” l’accident de tren d’Adamuz, encara sense causes clares

  • El sinistre ha implicat dos trens que han descarrilat després de xocar en una recta renovada fa poc

VilaWeb
Fotografia d'arxiu del ministre espanyol de Transport
19.01.2026 - 01:17
Actualització: 19.01.2026 - 07:49

El ministre de Transports espanyol, Óscar Puente, ha dit que encara no se saben les causes de l’accident de tren ocorregut a Adamuz (Còrdova). Ha insistit que el sinistre és “tremendament estrany” perquè ha passat en una recta, el tren era relativament nou i la via havia estat renovada fa poc en aquest punt.

Puente, en una compareixença davant els mitjans al centre d’ADIF a Madrid, ha dit: “És veritablement estrany. Realment tots els experts en matèria ferroviària que han estat aquí i que són en aquest centre i a qui hem pogut consultar estan tremendament estranyats de l’accident perquè, com us dic, és molt estrany.”

El ministre ha remarcat que la via es va renovar al maig, el lloc del sinistre era una recta i el tren d’Iryo que ha descarrilat era “relativament nou”, de menys de quatre anys.

El tren d’Iryo havia sortit de Màlaga a les 18.40 amb destinació a Madrid i transportava 317 persones. Els tres últims vagons van descarrilar a les 19.45 i van envair la via oposada, per la qual circulava en aquell moment un altre comboi de RENFE amb origen a Madrid i destinació a Huelva, que també ha descarrilat.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor