El ministre espanyol de Foment, José Luis Àbalos, ha anunciat a ‘El País‘ que no es renovarà l’any vinent el peatge de l’autopista AP-7 entre Tarragona i Alacant, després de cinquanta anys de contracte. Altres vies que passen per territori català pendents de renovació són l’AP-2 entre la Franja de Ponent i el Penedès i l’AP-7 de Tarragona a la Jonquera, amb una concessió que finalitza el 31 d’agost de 2021.

L’alliberament era una de les demandes del PDECat, ERC i Compromís, que des de fa anys insisteixen que els catalans ja han pagat prou peatges. Més enllà de l’AP-7, hi ha altres promeses pendents de complir: és el cas del desviament de camions de l’N-340 –que s’havia d’iniciar al gener– i la no renovació dels peatges de la C-32 i C-33, aquests dos de titularitat de la Generalitat.

Àbalos ha afirmat que el manteniment per quilòmetre de l’AP-7 s’eleva entre 50.000 i 68.000 euros per quilòmetre a l’any i deixa la porta oberta a què sigui l’estat espanyol qui continuï cobrant. Sobre les autopistes rescatades per l’estat espanyol i que el govern del PP volia tornar a licitar d’ací a poc temps, Àbalos diu que faran una revisió ajustada.

Segons el ministre, la informació de l’anterior govern ‘no és gaire coincident en termes dels ingressos que podria reportar aquesta re licitació ni tampoc en les despeses que ha d’assumir l’estat espanyol’. Per això, afegeix que cal saber exactament de quines quantitats es tracta i l’impacte sobre el dèficit de l’estat espanyol i posteriorment prendre una decisió en col·laboració amb els ministeris espanyols d’Hisenda i Economia per la repercussió fins del Pla d’Estabilitat.

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]