20.03.2017 - 18:07
BARCELONA, 20 (EUROPA PRESS)
La Generalitat destinarà aquest any 7,5 milions d’euros al programa de subvencions per millorar la competitivitat del comerç, serveis, artesania i moda, ha anunciat aquest dilluns el conseller d’empresa i Coneixement, Jordi Baiget, en la inauguració de la Setmana del Comerç, que se celebrarà fins al diumenge.
El programa inclou ajudes per fomentar la competitivitat de les empreses a través de les entitats, ajudar la participació d’empreses artesanes en fires professionals, i a internacionalitzar la moda catalana, ha informat el Govern en un comunicat.
L’objectiu de la primera línia d’ajudes –orientada a entitats i associacions sectorials i territorials de comerç– és donar suport a les actuacions que agrupin esforços col·lectius per impulsar projectes de comerç de proximitat i creuen sinergies amb agents d’altres àmbits vinculats, com el turisme, la gastronomia i la cultura.
Aquesta convocatòria d’ajudes també es dirigeix a les empreses artesanes i a les del sector de la moda, fomentant la seva presència en showrooms i fires dels seus sectors.
A més del programa d’incentius previst per aquest any, Baiget ha anunciat una partida de 7,5 milions d’euros en crèdits al comerç a través de l’Institut Català de Finances (ICF).
Durant l’any passat, la Generalitat va destinar 6,67 milions d’euros a subvencions per al sector del comerç, les fires, l’artesania i la moda, per a un total de 1.826 projectes.
D’aquests, 3,6 milions van ser per millorar la competitivitat de comerços i 1,2 milions a afavorir la continuïtat de locals comercials i el relleu generacional en processos de traspàs de negocis, i la resta de recursos van servir per facilitar la implementació d’eines d’innovació tecnològica, la participació en fires, la comercialització de l’artesania i la internacionalització de la moda.
SETMANA DEL COMERÇ
La sessió inaugural de la Setmana del Comerç ha tingut lloc a la Llotja de Mar, a la qual han assistit més de 300 professionals del comerç i representants del sector, i on s’ha presentat la campanya institucional ‘Comerç increïble’ per promocionar el comerç de proximitat.
La Setmana del Comerç pretén apropar el comerç urbà i de proximitat als ciutadans a través de 122 activitats, com taules rodones, presentacions i ponències, organitzades per 103 entitats.