El Govern de Colau garanteix que actuarà “de forma decidida” contra el top manta

  • El grup Demòcrata i Cs exigeixen mesures a l'executiu municipal per evitar-ho

VilaWeb
11.04.2017 - 12:36

El grup Demòcrata i Cs exigeixen mesures a l’executiu municipal per evitar-ho

BARCELONA, 11 (EUROPA PRESS)

El primer tinent d’alcalde de Barcelona, Gerardo Pisarello, ha garantit aquest dimarts que el Govern d’Ada Colau actuarà “de forma decidida” per evitar el top manta, una activitat il·legal que ha insistit que no està permesa a la ciutat.

Preguntat en declaracions als mitjans, ha avançat que realitzarà “intervencions preventives per evitar ocupacions intensives de l’espai públic”, com la seva saturació mitjançant la presència policial per dissuadir els manters.

Ha destacat que el seu objectiu és evitar que l’espai públic “sigui objecte d’ocupacions intensives que puguin afectar la circulació i activitats comercials” a la ciutat, en la qual en aquests moments hi ha entre 200 i 250 manters, segons fonts municipals.

El tinent d’alcalde ha destacat que l’executiu de Colau està “molt compromès, com s’ha demostrat, a trobar vies socials per a les persones que estan en situació de vulnerabilitat al carrer”, amb iniciatives com la creació d’una cooperativa d’exmanters Diomcoop.

CRÍTIQUES DE FORN I MEJÍAS

El portaveu del grup Demòcrata, Joaquim Forn, ha expressat en roda de premsa la seva preocupació per la “inoperància i la falta d’acció” que veu al Govern municipal en aquest assumpte.

“És la crònica d’una mort anunciada. Sabem el que passarà en els properes dies i mesos”, però l’executiu no actua malgrat aquesta previsió, segons Forn, qui ha titllat d’irresponsable l’equip de Colau per aquest motiu.

La líder de Cs a l’Ajuntament, Carina Mejías, ha avançat en una roda de premsa posterior que el seu grup portarà a les comissions municipals de la propera setmana diverses iniciatives relacionades amb el top manta, com un prec per impulsar una campanya de protecció del comerç de proximitat davant la “competència deslleial” que suposa la venda ambulant irregular.

També preguntarà al Govern municipal per l’evolució dels plans d’ocupació destinats a venedors del top manta, i proposarà realitzar una campanya per promocionar Barcelona com a ciutat de compres, potenciat el comerç de proximitat, ja que critica que l’Ajuntament destina més recursos a la cooperativa d’exmanters que a aquesta promoció.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor