21.03.2017 - 12:14
BARCELONA, 21 (EUROPA PRESS)
La Generalitat ha creat l’eina en línia Autodiagnosi TIC, un qüestionari automàtic que les empreses de comerç i serveis catalanes poden emplenar gratuïtament per conèixer el seu grau de digitalització i poder millorar-lo, ha anunciat la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, en les jornades ‘Comerç increïble’ de la Setmana del Comerç.
En un acte celebrat amb el sector en el Mobile World Centre, ha explicat que el qüestionari –ja operatiu– pot completar-se en 10 minuts i analitza immediatament cinc àmbits: presència a Internet, xarxes socials, comerç electrònic, màrqueting digital i digitalització del propi establiment, després del qual ofereix “un informe personalitzat amb recomanacions bàsiques”.
En concloure distingeix tres estadis de digitalització: bàsic (per a empreses sense presència en línia ni adaptació digital del seu funcionament), intermedi (que han impulsat accions limitades) i avançat (empreses digitalitzades i amb presència en línia però amb espai de millora).
A partir d’aquesta classificació, el Govern ofereix un itinerari per a cada estadi que persegueix la millora digital de l’empresa, amb networking, jornades de formació, assessorament, difusió de novetats tecnològiques útils per al comerç, i incentius i línies de finançament.
En l’àmbit de recursos econòmics de suport, Vilalta ha posat l’exemple que en el segon o tercer trimestre es convocaran línies d’incentius per a la innovació i digitalització per un import d’uns 1,5 milions d’euros.
En declaracions a la premsa, ha indicat que Autodiagnosi TIC no només permetrà a les empreses identificar l’estadi digital en el qual es troben i millorar-lo, sinó que també facilitarà a la Generalitat recopilar informació sobre l’estadi de transformació digital del comerç català.
A més de les jornades ‘Comerç Increïble’, el Mobile World Centre també acull més activitats paral·leles durant la Setmana del Comerç, com la zona Tecnoespai, que mostra 15 solucions tecnològiques útils per al sector comercial.
Així mateix, acull visites virtuals 360 graus a mercats municipals de tot Catalunya amb l’objectiu de donar-los visibilitat i millorar el seu posicionament i competitivitat.