El comerç electrònic a Espanya eleva les seves vendes un 16,3% durant el tercer trimestre del 2016

  • La facturació del comerç electrònic a Espanya va aconseguir durant el tercer trimestre del 2016 la xifra rècord de 6.166,8 milions d'euros, la qual cosa suposa un 16,3% més que els 5.302,7 milions d'euros que va ingressar durant el mateix període de l'any precedent, segons les últimes dades ofertes per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).

VilaWeb
07.04.2017 - 17:55

MADRID, 7 (EUROPA PRESS)

La facturació del comerç electrònic a Espanya va aconseguir durant el tercer trimestre del 2016 la xifra rècord de 6.166,8 milions d’euros, la qual cosa suposa un 16,3% més que els 5.302,7 milions d’euros que va ingressar durant el mateix període de l’any precedent, segons les últimes dades ofertes per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).

En comparació amb el trimestre anterior, les vendes del comerç electrònic es van incrementar un 3,7%, ja que la seva xifra de negoci durant el període comprès entre l’abril i el juny va aconseguir els 5.948 milions d’euros.

Per sectors, les indústries amb els ingressos més elevats han estat les agències de viatges i operadors turístics, amb el 16,3% de la facturació total; el transport aeri, amb un 11,6%, i les peces de vestir, amb un 5%.

Per la seva banda, el nombre de transaccions registrades al tercer trimestre del 2016 va aconseguir els 97,7 milions d’operacions, la qual cosa representa una pujada del 32,7% respecte dels 73,6 milions del mateix període de l’any anterior.

En aquest context, el màrqueting directe i la venda de discos, llibres, diaris i papereria lideren el rànquing per compravendes, amb un 8,2% i un 7,1%, respectivament.

Quant a la segmentació geogràfica, les pàgines web de comerç electrònic a Espanya van acumular el 57,3% dels ingressos al tercer trimestre del 2016, dels quals un 15,9% són procedents de l’exterior, mentre que el 42,7% restant corresponia a compres amb origen a Espanya a webs de l’exterior.

DÈFICIT EXTERIOR.

En aquest context, el saldo net exterior, la diferència entre el que es compra des de l’estranger a llocs webs espanyols i el que es compra des d’Espanya a l’estranger, va donar un dèficit de 1.650,7 milions d’euros durant el tercer trimestre de l’any passat.

En concret, el volum de negoci de les transaccions amb origen a Espanya cap a l’exterior va ser de 2.633,6 milions d’euros, un 25,2% més, mentre que les vendes des de webs espanyoles cap a l’exterior van aconseguir una facturació de 983 milions d’euros, un 3,3% menys.

De la mateixa manera, les dades de la CNMC recullen que el 92,8% de les compres des d’Espanya cap a l’exterior es dirigeixen a la Unió Europea, seguides dels Estats Units (3,4%), i el transport aeri, les agències de viatges i operadors turístics i les peces de vestir són els sectors més demandats.

En el cas de les compres realitzades a Espanya des de l’exterior, el 75,3% prové de la UE. Les àrees d’activitat relacionades amb el sector turístic (que agrupa les agències de viatges, transport aeri, transport terrestre, lloguer d’automòbils i els hotels) acaparen el 67,3% de les compres.

D’altra banda, els ingressos de comerç electrònic dins d’Espanya van augmentar un 16,9% interanual durant el període comprès entre el juliol i el setembre, fins als 2.550,2 milions d’euros. El sector turístic suposa el 38,5% de la facturació dins d’Espanya, seguit dels espectacles artístics, esportius i recreatius (7,3%).

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor