12.09.2016 - 18:04
La ciutat aspira a ser capital mundial de l’alimentació en el marc del ‘Pacte de Milà per l’Alimentació Urbana’
VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)
El ‘Bonic/a Fest’, el festival que es celebrarà dissabte que ve en 14 mercats municipals de la ciutat de València, omplirà d’aliments, música, espectacles en directe i altres propostes estos recintes comercials amb la finalitat de fer-los visibles, acostar-los als ciutadans i promocionar la seua activitat com a “eina fonamental per a potenciar l’economia” i com a comerç de proximitat.
Així, dissabte, entre les 14.00 i les 24.00 hores, els qui ho desitgen podran gaudir de manera gratuïta del programa d’activitats proposat amb motiu del ‘Bonic/a Fest’ en els mercats municipals i a la sala Amstel Arts ubicada a l’edifici Veles e Vents de València. Entre elles, hi ha tretze concerts de formacions valencianes, una desfilada de moda, humor, demostracions de ball, fotografia, gastronomia i paelles gegants.
L’alcalde de València, Joan Ribó, i el regidor de Comerç, Carlos Galiana, han participat este dilluns a l’acte de presentació d’esta iniciativa al costat de representants de l’empresa patrocinadora del festival, Amstel, i de les firmes que col·laboren en ell, Mercavalencia, Aigües de València, la Xarxa de Concessionaris Ford de València i My Taxi.
La presentació s’ha portat a terme a la Plaça de l’Ajuntament de València, que ha reunit venedors dels mercats municipals entorn d’un autobús amb el logotip i missatges del festival i als seus patrocinadors i col·laboradors amb diversos estands.
Alhora, s’ha muntat un xicotet mercat en el qual s’han exposat fruites i verdures fresques i s’ha comptat amb l’actuació d’un cor format per a esta ocasió per venedors dels mercats municipals, que han ballat i cantat en valencià una versió d’un tema de Tom Jones per a animar la gent a acudir a estos espais comercials.
El primer edil ha explicat que esta iniciativa es concep com “una festa, una festa maca” que “arribarà a tots els barris” organitzada tant per l’Ajuntament com per empreses privades per a “potenciar un sector important de l’economia de València, vinculat a l’alimentació, la gastronomia i el turisme” com els mercats municipals de la ciutat.
ON ESTÀ EL MERCAT
“Volem que la gent sàpiga on està ubicat el mercat del seu barri i els grans mercats de la ciutat perquè són una opció clara de compra, de compara amable, tradicional i de productes de qualitat”, ha declarat.
Joan Ribó, que ha valorat les inversions del seu equip en este àmbit, ha considerat que estos recintes comercials són “eines fonamentals per a fomentar l’economia” i per a contribuir a rellançar l’activitat comercial dels productes de l’agricultura i la ramaderia valencianes.
“Volem donar als mercats la importància que pensem que tenen per a donar seguretat alimentària, qualitat als aliments i eixida a tots els productes que es crien en l’horta i que no tenen una comercialització adequada. Volem que els pagesos cultiven la terra i que puguen viure d’ella”, ha plantejat l’alcalde, que ha considerat que els mercats municipals són “els grans canals de comercialització” d’este sector.
“CAPITAL MUNDIAL DE L’ALIMENTACIÓ”
Ribó ha apuntat que amb esta iniciativa la ciutat “no fa res estrany sinó el mateix que s’està fent a Europa” per a promocionar estos productes i una alimentació sana i sostenible. En esta línia, tant ell com el regidor de Comerç han recordat l’adhesió de la capital valenciana al ‘Pacte de Milà per l’Alimentació Urbana’ i han confiat que iniciatives com el ‘Bonic/a Fest’ puguen ajudar la ciutat a ser declarada en 2017.
Sobre esta qüestió, Carlos Galiana ha explicat que després de signar en 2015 la seua adhesió a l’esmentat pacte, València presentarà enguany, a la reunió que es farà a Roma, la seua candidatura per a ser el pròxim any, “capital mundial de l’alimentació”, amfitriona de la trobada que dins de l’esmentat acord se celebra amb responsables de ciutats de tot el món.
L’edil, que ha avançat que el 15 d’octubre pròxim se sabrà si València ostenta l’esmentada capitalitat, ha dit que independentment de ser elegida o no, la ciutat seguirà treballant a favor de “polítiques d’alimentació sostenible”. Així, ha manifestat que el consistori aposta per treballar en esta direcció durant tot l’any.
PROGRAMACIÓ DEL BONIC/A FEST
La Regidoria de Comerç ha destacat que el ‘Bonic/a Fest’ a implicat a gairebé el 95% dels mercats de la ciutat, de manera que en ell estaran presents no només els de barris cèntrics sinó també els d’altres punts. Així, en esta iniciativa participen els mercats de Castella-Avinguda del Cid, Jesús-Patraix, Jerusalem, Russafa, Central, Rojas Clemente, Mossén Sorell, Torrefiel, Algirós, Cabanyal, Grau, Benicalap, Benimàmet i Natzaret.
Durant la jornada de dissabte la gastronomia serà present des de les 14.00 hores amb paelles populars en els mercats de Benimàmet i Natzaret. A partir de les 20.00 hores les parades de la resta de mercats participants oferiran tapes elaborades amb la seua matèria prima i els seus productes frescos. Això es completarà amb barres de cervesa i altres begudes.
La música arribarà a través del concurs per a grups valencians emergents Sona La Dipu, impulsat per la Diputació de València, que oferirà concerts de sis grups que han quedat finalistes o han guanyat les seues últimes edicions. Alhora, es tindrà altres opcions musicals com el jazz, música balcànica, swing, rock o música de banda.
Pel que fa als espectacles, haurà demostracions de ball i actuacions de karaoke, xaranga, animació i malabars. A més, es tindrà moda a través del Mercafashion, amb la participació de dissenyadors valencians, i amb l’exposició fotogràfica Mercats, produïda per Amstel per a donar suport a esta campanya consistorial.