Dos treballadors d’Amazon es neguen a descarregar el camió d’un transportista perquè els parlava català

  • Els treballadors de la multinacional es negaven a atendre’l fins que canviés de llengua, i fins i tot el van amenaçar de denunciar-lo a la seva empresa

VilaWeb
Imatge d'arxiu
09.10.2025 - 14:13
Actualització: 09.10.2025 - 14:29

La Plataforma per la Llengua denuncia un nou cas de discriminació lingüística del català. En aquest cas, els fets van ocórrer al centre logístic que la multinacional Amazon té a la Zona Franca de Barcelona.

Dos treballadors de l’empresa es van negar a descarregar el camió d’un transportista perquè els parlava català. Es negaven a atendre’l fins que canviés de llengua, i fins i tot el van amenaçar de denunciar-lo a la seva empresa, posant en risc la seva feina i 10.000 € de penalització. Per poder deixar els paquets, el personal d’aquest centre el volia obligar a parlar castellà tot assegurant que no era veritat que a Catalunya fos obligatori garantir l’atenció oral en català.

Finalment, el transportista va aconseguir de descarregar el camió, però, si no ho hagués fet, la seva empresa corria el risc de perdre 10.000 euros. Ara bé, aquests treballadors d’Amazon van trucar a l’empresa de missatgeria per a la qual treballa per queixar-se de la seva actitud.

La Plataforma per la Llengua ha fet públic l’àudio del moment en què es produeix la discriminació lingüística. “Aquí es parla en castellà”, li retreuen els treballadors d’Amazon. “Aquí l’únic maleducat ets tu, que continues parlant català”, li etziben en un moment en què el transportista els diu que tenen una manca d’educació perquè haurien d’entendre i atendre en català a Catalunya.

Aquesta discriminació va ocórrer en el mateix centre logístic, el més gran que l’empresa té a Catalunya, que Plataforma per la Llengua ja havia denunciat perquè vulnerava la Llei de política lingüística, cosa que continua fent i per la qual l’empresa ha tornat a ser denunciada aquesta mateixa setmana. L’article 32 de la llei estipula clarament: “Les empreses i els establiments dedicats a la venda de productes o a la prestació de serveis que desenvolupen llur activitat a Catalunya han d’estar en condicions de poder atendre els consumidors i consumidores quan s’expressin en qualsevol de les llengües oficials a Catalunya.”

Recomanem

Fer-me'n subscriptor