18.12.2025 - 19:27
Tres dones més han presentat denúncia contra el cirurgià plàstic empresonat provisionalment per haver presumptament agredit sexualment una pacient mentre es trobava anestesiada durant una operació mamària a l’hospital privat IMED Virgen de la Fuensanta, a Múrcia. Segons fonts pròximes a la investigació citades per la premsa murciana, totes tres havien estat operades pel mateix metge durant aquelles dates.
El cirurgià va ingressar a presó preventiva al centre penitenciari de Sangonera després de ser detingut a Alacant i posat a disposició del jutjat de Molina de Segura (Múrcia), que instrueix la causa. La investigació es va activar arran de l’actuació de dues infermeres, que el 4 de desembre van detectar un comportament anòmal del metge al quiròfan, el van enregistrar amb el telèfon mòbil i van alertar la direcció del centre, que va comunicar els fets a la policia.
Les tres noves denunciants han explicat a la policia que el seu principal temor és haver estat també víctimes d’alguna agressió durant les intervencions quirúrgiques sense poder-ho recordar, atès que estaven sota els efectes de l’anestèsia. Una d’elles, segons aquestes fonts, va ser operada el dia abans de l’agressió sexual que investiga la jutgessa titular del jutjat de violència sobre la dona 4 de Molina de Segura.
Segons que han relatat als investigadors, totes tres havien contactat amb el cirurgià per a una operació de pit i aquest les va insistir perquè se sotmetessin també a una liposucció, amb l’objectiu d’extreure greix de les cuixes i injectar-lo posteriorment als pits. Pel cap baix una de les dones va acceptar aquesta tècnica.
Els investigadors consideren que podrien aparèixer més denunciants, tot i que admeten la dificultat de demostrar uns fets que, si es van produir, haurien tingut lloc en la intimitat del quiròfan i amb les possibles víctimes inconscients. La jutgessa es troba pendent de rebre formalment les declaracions policíaques per citar les dones a declarar en seu judicial i tornar a escoltar les infermeres que van enregistrar els fets.
L’hospital IMED Virgen de la Fuensanta ha reiterat que el quiròfan havia estat llogat pel metge per intervenir una pacient de la seva consulta privada d’Alacant i ha subratllat que manté una col·laboració absoluta amb la justícia.