31.03.2026 - 13:18
|
Actualització: 31.03.2026 - 14:59
Milers de docents s’han manifestat avui pels carrers de València, Alacant i Castelló amb motiu de la vaga educativa convocada pels sindicats STEPV, Comissions Obreres, la UGT i el CSIF, i també hi ha hagut concentracions en moltes comarques. És la segona vaga del curs actual i la tercera de la legislatura del govern del PP. A les 11.00, la Conselleria d’Educació ha calculat el seguiment de l’aturada en un terç dels docents, mentre que els sindicats han dit que ha estat del 80%.
La setmana passada, la conselleria va presentar un decàleg sobre les seues propostes de negociació. Els sindicats van considerar el document una “burla”, el van rebutjar i van mantenir la mobilització. L’administració ha fixat la reunió vinent per al 16 d’abril, però els sindicats denuncien que la conselleria dilata el procés de negociació i no aborda els temes que demanen.
Entre les reivindicacions que es recullen al manifest de la vaga educativa hi ha la derogació de la llei Rovira, que denuncien que “ha debilitat el valencià com a llengua vehicular, desvertebra el sistema educatiu i genera desigualtats territorials”. També reclamen la reducció del nombre d’alumnes per aula, més recursos, menys burocràcia i la millora de les infrastructures i de les condicions laborals dels docents. A més, exigeixen que es done prioritat als filòlegs per a impartir l’assignatura de català.
Comença la MANIFESTACIÓ a València.#Vaga31Març@IntersindicalV @GVAeducacio pic.twitter.com/rIPrMgYwml
— STEPV-Iv (@STEPV_Iv) March 31, 2026
Segons les xifres de la delegació del govern espanyol al País Valencià, han participat més de 16.000 persones en la manifestació de València, 10.000 a la d’Alacant, i més de 1.500 a la de Castelló. A més, a València, la manifestació ha esdevingut un caos. Regidors de l’oposició a l’Ajuntament de València han denunciat que la batllessa del PP, María José Català, ha mirat de boicotar la vaga i no ha tallat el trànsit del carrer de Colom, per la qual cosa els manifestants han hagut de caminar entre els vehicles.
‼️Caos total en els carrers de València
Catalá intenta sabotejar la #vagaeducativa, posant en perill a xiquets i xiquetes, profes i a persones de totes les edats. VERGONYA!!#caosCatalá #MaríaCochéCatalá #governdelEmpastre pic.twitter.com/RGK4xvF5kc
— Grezzi CompromísVLC 🔻🚲🍊 (@giuseppegrezzi) March 31, 2026
‼️ATENCIÓN‼️
María José Catalá vuelve a boicotear una manifestación en València: la dana, el 8M, el No a la guerra y hoy la de educación.Los profesores tienen que caminar entre coches porque el Ayuntamiento ha colapsado la c/ Colón
Tremendo pic.twitter.com/MtIx9gvwUc
— Rosa Dominguez Gomez (@rosadg_) March 31, 2026

