Dimiteix la regidora d’Urbanisme d’Alacant per l’adjudicació polèmica d’habitatges públics

  • La renúncia arriba després de l’escàndol per l’adjudicació d’una promoció d’habitatges de protecció pública a la platja de Sant Joan

VilaWeb
30.01.2026 - 20:33
Actualització: 30.01.2026 - 21:50

La regidora d’Urbanisme i Conservació d’Immobles de l’Ajuntament d’Alacant, Rocío Gómez, del PP, ha anunciat la dimissió després de la polèmica generada pel procés d’adjudicació d’una promoció d’habitatges de protecció pública a la platja de Sant Joan. Segons que ha explicat en un comunicat, fa aquest pas perquè la investigació “puga seguir el seu curs sense interferències”, després d’haver lliurat tota la documentació que li havia estat requerida.

El debat va arribar al ple municipal del gener, arran d’una informació publicada pel diari Información. Segons aquest mitjà, Gómez, els dos fills de la directora general d’Organització Interna, Contractació Pública i Gestió de Fons del consistori, María Pérez-Hickman, i un arquitecte municipal van adquirir quatre habitatges d’aquesta promoció, que ja figuren escripturats al seu nom. Precisament, Pérez-Hickman també ha presentat avui la dimissió, cosa que converteix aquest cas en la segona renúncia relacionada amb el mateix afer. L’escàndol ha afegit tensió al clima polític municipal i ha obert un front de qüestionament sobre els criteris d’accés a l’habitatge públic.

Durant el ple, el batlle d’Alacant, Luis Barcala (PP), va assegurar que, si apareixia “el mínim indici d’irregularitat”, portaria el cas personalment a la fiscalia. “Caiga qui caiga”, va dir. També va anunciar l’obertura d’un expedient d’investigació interna sobre el procés d’adjudicació, començat l’any 2018 a la zona de la Condomina.

A l’oposició, la portaveu del PSPV, Ana Barceló, va avançar que el grup aniria a la fiscalia i va posar en qüestió la credibilitat política del batlle. Per la seva banda, Compromís ha anunciat que demanarà informació a la Generalitat sobre aquesta promoció d’habitatge.

En el comunicat de dimissió, Gómez recorda que actualment es troba de baixa per maternitat i que va entrar en política l’any 2023, després d’haver-se inscrit, segons diu, com a cooperativista en aquesta promoció d’habitatge públic, on ocupava el número 18 de la llista.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor