08.08.2025 - 12:11
|
Actualització: 08.08.2025 - 14:06
La secretària general del PSPV, Diana Morant, ha fet costat públicament a José María Ángel, hospitalitzat aquest matí per un intent de suïcidi després de l’assenyalament i la dimissió per un informe de l’Agència Antifrau que l’acusava d’haver falsificat un títol de la Universitat de València per accedir a la funció pública als anys vuitanta.
Morant ha escrit que està “en estat de xoc i trencada de dolor”. “Tota la meua estima i afecte per a ell i la seua família en aquests moments tan durs, després de setmanes d’assetjament. José María, tant de bo et recuperes com més prompte millor. Som al teu costat”, ha dit.
En estado de shock y rotos de dolor por el estado de Jose María Ángel. Todo mi cariño y afecto hacia él y su familia en estos momentos tan duros, después de semanas de acoso. José María, ojalá que te recuperes lo más pronto posible. Estamos a tu lado.❤️🌹 pic.twitter.com/GY5uqwmF0g
— Diana Morant (@DianaMorantR) August 8, 2025
En una entrevista a TVE visiblement afectada, Morant ha parlat de “dolor, injustícia i d’una cacera humana que té conseqüències”. “El que causa l’assetjament, tant a un xiquet en una escola com el que patix José María Ángel, és el que fa que certes persones prenguen certes decisions”, ha denunciat, en referència al suïcidi. “La gent no se’n vol anar, no es vol allunyar de les seues famílies, vol deixar de patir”, ha afegit, i ha demanat d’obrir el debat de “si és normal aquesta cacera humana que causa tant de dolor i que pot tenir unes circumstàncies i uns finals dramàtics”.
Ara fa una setmana, Morant va mostrar el suport públic a Ángel, que va accedir a l’executiva del PSPV com a president del partit, una figura més simbòlica que executiva i que reconeixia el seu pes històric en el socialisme valencià. Enmig de la tempesta pel seu currículum, va defensar la seva feina com a secretari d’Emergències durant els governs de Ximo Puig i va dir que el PSPV no li havia demanat la dimissió, sinó que ell havia volgut fer un pas al costat. “Em queda respectar la seva decisió”, va dir, i va reivindicar que “un títol no fa a un polític”. “Nosaltres no demanem títols, demanem el full de servicis”, va afegir.
El president Ximo Puig també ha dit que està en xoc, trist i indignat. “La deshumanització de la política on ens aboca? Qui voldrà entrar en política”, demana, i envia l’afecte a Ángel. “Per a recuperar-se té la sort de comptar amb la seva esposa Carmen, la seva família, i el llibre de la seva vida”, afegeix.
Es enorme el shock, la tristeza y la indignación.
La deshumanización de la política, ¿a dónde nos aboca? ¿Quién querrá entrar en política?Todo mi cariño a José María Ángel. Para recuperarse tiene la suerte de contar con su esposa Carmen, su familia, y el libro de su vida.
— Ximo Puig (@ximopuig) August 8, 2025
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha compartit el missatge de Morant i també ha expressat el seu afecte a Ángel i la seva família.
Todo mi cariño y apoyo a José María Ángel y a su familia en estos difíciles momentos. https://t.co/86WhdGnFu4
— Pedro Sánchez (@sanchezcastejon) August 8, 2025