Diada.- Puigdemont assegura que serà l'”empenta per al tram final” cap a la independència

  • El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha assegurat aquest divendres que la Diada d'aquest any té una significació especial perquè serà "l'empenta que es necessita per al tram final del camí" cap a la independència.

VilaWeb
09.09.2016 - 18:06

TARRAGONA, 9 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha assegurat aquest divendres que la Diada d’aquest any té una significació especial perquè serà “l’empenta que es necessita per al tram final del camí” cap a la independència.

En declaracions en la seva visita a les festes de la Mare de Déu de la Serra de Montblanc (Tarragona), que se celebren cada deu anys, ha confiat que hi haurà una “excepcional mobilització transversal” en la manifestació de l’11 de setembre i que transcorrerà de manera pacífica i cívica.

“Si algú té interès a introduir alguna diferència, això no forma part del catalanisme polític”, ha ressaltat Puigdemont, després de defensar que a Catalunya, des del restabliment de la democràcia, s’ha apostat pel diàleg, la pau, i per defensar totes les idees sense recórrer a la violència ni a l’exclusió.

També ha subratllat que, si es fa el treball que ha de dur-se a terme per arribar a la independència, “en les pròximes festes extraordinàries de Montblanc, a qui s’invitarà serà al cap de l’Estat català”.

Per a Puigdemont, a qui ha acompanyat l’alcalde de Montblanc, Josep Andreu, aquestes festes són una mostra de cultura popular i tradicional “massiva, amb tot un poble al voltant d’aquests elements identitaris”.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor