Detingudes 47 persones a Màlaga per defraudar més de 534.000 euros a la Seguretat Social a través d’empreses fictícies

  • Els suposats treballadors pagaven entre 250 i 500 euros al mes al cap, que també va regularitzar ciutadans estrangers

VilaWeb
02.01.2017 - 11:23

Els suposats treballadors pagaven entre 250 i 500 euros al mes al cap, que també va regularitzar ciutadans estrangers

MÀLAGA, 2 (EUROPA PRESS)

Agents de la Policia Nacional han detingut a Màlaga 47 persones –espanyoles i estrangeres– per defraudar més de 534.000 euros a la Seguretat Social. El principal investigat, que també ha estat arrestat, utilitzava dues empreses sobretot fictícies amb la finalitat de procurar contractes fraudulents a persones de diferents nacionalitat amb els quals acumulaven prou dies de cotitzacions per al cobrament de diferents prestacions.

A més, segons han informat en un comunicat, rebia importants beneficis econòmics –entre 250 i 500 euros al mes per cada “treballador”– depenent del tipus de contracte laboral.

La investigació s’ha dut a terme en el marc del conveni de col·laboració entre el ministeri D’Ocupació i Seguretat Social i el d’Interior, sobre coordinació entre la Inspecció de Treball i Seguretat Social, SEPE i les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, en matèria de lluita contra l’ocupació irregular i el frau a la Seguretat Social.

Les indagacions van conduir els investigadors fins a dues empreses ‘tipoxxxxx’ amb una activitat legal mínima, que el principal investigat utilitzava per gestionar contractes fraudulents a suposats treballadors.

Amb això aconseguia que els treballadors acumulessin prou dies de cotització per cobrar diferents prestacions –subvenció per desocupació, ajudes de maternitat, incapacitat temporal o cotització per jubilació, entre d’altres–. A més, en alguns casos també s’havien servit d’aquestes dues empreses per regularitzar ciutadans estrangers que es trobaven en situació irregular.

Les gestions van permetre comprovar que cadascun dels suposats treballadors pagaven al principal encartat entre 250 i 500 euros al mes, quantitat que variava depenent del tipus de contracte i hores per les quals estaven donats d’alta en la Seguretat Social. Aquestes quantitats eren abonades normalment en metàl·lic o descomptades de la nòmina si realitzaven cap activitat laboral real.

Segons la investigació, 54 persones van ser donades d’alta en la Seguretat Social com a treballadors que van aflorar 13.874 dies de cotització irreal.

Gràcies als dies cotitzats en les dues empreses, els suposats treballadors havien cobrat 106.131,14 euros de manera fraudulenta en concepte de prestacions i, a més, havien adquirit el dret al cobrament d’altres tantes a càrrec de la Seguretat Social per un valor de 428.416,61 euros. L’import total del deute contret amb el conjunt de les Administracions Públiques puja a 534.547,75 euros.

Gràcies a la col·laboració de les diferents entitats, i dins el marc dels protocols d’actuació conjunta amb la Policia Nacional, es va procedir a la localització i detenció de tots els implicats en aquest frau, entre els quals hi havia l’administrador de les dues empreses, encarregat de tramitar les altes en la Seguretat Social dels suposats treballadors.

Fins ara hi ha 47 persones detingudes al qui els agents atribueixen, en funció de la seva implicació en els fets, els delictes de falsificació documental i defraudació a la Hisenda Pública i la Seguretat Social.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor