03.04.2017 - 10:24
ALGESIRES (CADIS), 3 (EUROPA PRESS)
La Policia Nacional ha detingut a Algesires (Cadis) dos fugitius que van fugir d’Alemanya suposadament després d’assassinar una anciana de 81 anys al seu domicili, a la localitat alemanya de Dieburg, el passat dia 24 de març.
Segons ha explicat la Policia en una nota, després d’assestar diverses punyalades al coll de la dona, els presumptes responsables del crim van abandonar el país a bord d’un turisme, previsiblement amb la intenció d’abandonar el territori Schengen.
Les autoritats alemanyes van activar el canal de cooperació policial internacional. Les gestions realitzades van permetre localitzar la parella fugada, un home i una dona de 27 i 37 anys d’edat i nacionalitat alemanya, en un pàrquing adjacent al Port d’Algesires.
Segons van informar les autoritats alemanyes, els pròfugs comptaven amb un historial d’habituació a les drogues i de desequilibri mental sever, fins a l’extrem que l’home sentia veus que l’incitaven a matar o fer mal a altres persones.
Aquests fets, així com l’extrema gravetat del delicte comès, unit a l’agressivitat i imprevisibilitat del comportament dels fugitius, va motivar una resposta coordinada a nivell Europeu, la qual es va produir mitjançant l’activació de la xarxa Enfast.
Gràcies a aquesta plataforma, totes les novetats operatives que tenien coneixement els investigadors Alemanys eren comunicades immediatament a la resta de membres que integren aquesta xarxa, fent possible una resposta “àgil i perfectament coordinada”.
CONTACTE DE LA FUGITIVA AMB LA POLICIA
Segons ha relatat, la jove fugida va contactar telefònicament amb la Policia alemanya cinc dies després del crim, aprofitant una absència del seu acompanyant. En aquesta comunicació va relatar els fets del domicili de la víctima i va responsabilitzar-ne de tot el seu company, de qui va dir que havia emprat un ganivet que encara duia.
A més, va dir trobar-se retinguda contra la seva voluntat per ell, així com que es trobaven a la costa d’Alacant, la qual cosa confirmava les sospites inicials.
Davant la sospita que tots dos fugitius intentessin fugir del territori Schengen a través d’algun port del sud d’Espanya, el Grup de Localització de Fugitius Internacionals va intensificar els esforços amb les plantilles policials corresponents per mirar de localitzar-los al voltant de les zones portuàries. Gràcies a això, es va localitzar el vehicle en el qual viatjaven estacionat a un pàrquing proper al Port d’Algesires.
La intervenció dels agents de la Brigada de Seguretat Ciutadana d’Algesires va permetre la detenció de tots dos fugitius. En el moment de l’arrest se’ls van intervenir tres navalles multiusos i dues més de fulla curta, així com diverses peces de roba humida pertanyents a tots dos, que han estat remeses als laboratoris de la Comissaria General de Policia Científica per a la seva anàlisi per si haguessin estat emprats en la comissió de l’homicidi.