Desigual va guanyar 71 milions en 2016, un 9% més, però va reduir vendes en un 7,8%

  • Desigual ha tancat l'exercici 2016 amb un benefici net de 71 milions d'euros, la qual cosa suposa un 9% més respecte a l'any anterior, encara que ha reduït la facturació en un 7,8%, fins el 861 milions, ha informat aquest divendres en un comunicat.

VilaWeb
17.03.2017 - 08:38

BARCELONA, 17 (EUROPA PRESS)

Desigual ha tancat l’exercici 2016 amb un benefici net de 71 milions d’euros, la qual cosa suposa un 9% més respecte a l’any anterior, encara que ha reduït la facturació en un 7,8%, fins el 861 milions, ha informat aquest divendres en un comunicat.

La xifra de facturació ha baixat a causa de la reducció de les vendes als mercats europeus, que concentren el 90% del total de la xifra de negocis de la marca de moda, encara que fora d’Europa les vendes han crescut, especialment a Llatinoamèrica.

També ha descendit el resultat brut d’explotació (ebitda), en un 17% respecte a 2015, situant-se en 166 milions, com a conseqüència de la baixada de la facturació, la pujada del dòlar enfront de l’euro i a la inversió en qualitat amb la incorporació de nous teixits i materials.

El ‘chief corporate officer’ de Desigual, Alberto Ojinaga, ha explicat a Europa Press que el benefici ha crescut malgrat la reducció de les vendes i de l’Ebitda a causa del pla d’eficiència bianual (2016 i 2017) i al fet que en 2015 es van fer provisions extraordinàries per afrontar el pla de transformació de l’empresa que no van ser necessàries l’any passat.

La posició neta de caixa de la companyia va ascendir a 381 milions d’euros, 83 milions més que en el mateix període de l’any anterior, i Ojinaga ha destacat que suposa el ‘cash flow’ més positiu de la història de la signatura.

El directiu ha destacat que aquest fort increment de la liquiditat, amb una posició de caixa “extremadament saludable”, i l’increment del benefici, permeten a la companyia de moda afrontar el procés de transformació amb una posició sòlida.

Aquest procés de transformació contempla un canvi en el disseny de les peces, un reposicionamiento de la marca a partir d’un major coneixement dels seus clients, i una reordenació de la xarxa de vendes.

L’any passat, Desigual va obrir set botigues i va tancar 37, i aquest any preveu seguir amb aquesta reordenació, que Ojinaga ha assenyalat que és “molt moderada” tenint en compte que compta amb una xarxa de més de 500 botigues.

NOMENAMENT

En el marc d’aquest pla de transformació, la companyia amb seu a Barcelona ha anunciat la incorporació de David Meire a l’equip directiu de Desigual com ‘chief client officer’ per accelerar el canvi i orientar-se al client.

Meire, amb àmplia experiència en la indústria tèxtil i el sector retail, compartirà la responsabilitat de complir l’objectiu d’apropar-se més al client amb Alberto Ojinaga i el conseller delegat de Desigual, Thomas Meyer.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor