Dastis nega que l’apel·lació dels líders de la UE al respecte de l’Estat de Dret a Roma sigui per Catalunya

  • El ministre d'Exteriors i Cooperació, Alfonso Dastis, ha negat aquest dijous que l'apel·lació que previsiblement faran els caps d'Estat i de Govern de la UE al respecte a l'Estat de Dret en els Estats membre, a la Declaració de Roma que aprovaran aquest dissabte durant la cimera informal per celebrar el 60è aniversari del naixement del projecte europeu, guardi relació amb el procés sobiranista a Catalunya.

VilaWeb
23.03.2017 - 16:08

BRUSSEL·LES, 23 (EUROPA PRESS)

El ministre d’Exteriors i Cooperació, Alfonso Dastis, ha negat aquest dijous que l’apel·lació que previsiblement faran els caps d’Estat i de Govern de la UE al respecte a l’Estat de Dret en els Estats membre, a la Declaració de Roma que aprovaran aquest dissabte durant la cimera informal per celebrar el 60è aniversari del naixement del projecte europeu, guardi relació amb el procés sobiranista a Catalunya.

“No és una qüestió d’al·lusió a Catalunya ni a res. Veurem el text, el text no està encara tancat o acordat. Es farà dissabte que ve”, ha explicat Dastis en declaracions a la premsa al final de la seva trobada amb el cap negociador de la Comissió Europea pel Brexit, en ser preguntat si el Govern espanyol ha aconseguit incloure aquesta referència expressa en el text de la declaració per Catalunya.

Dastis ha manifestat la seva convicció que la Declaració de Roma farà una referència sobre aquest tema a l’Estat de Dret i ha deixat clar que és una cosa que és vàlid per a “tots”. “La Unió Europea és una Unió de Dret, la comunitat europea és una comunitat de dret i això no ho canviarà res ni ningú”, ha esgrimit.

“Ja m’estranyaria que no hi hagués una referència al respecte a l’Estat de Dret o a la regla de dret posat que és una cosa que apareix, tal qual, en l’article 2 del Tractat de la Unió Europea, relatiu als valors de la Unió. O sigui que no tinc dubtes (que s’inclourà tal referència)”, ha explicat el cap de la diplomàcia espanyola, que ha insistit que la referència serveix per a “tots” els països.

En ser preguntat si manté la política del seu antecessor, José Manuel García-Margallo, de cercar aliances amb la resta d’Estats membre en contra del projecte sobiranista de Catalunya, Dastis ha explicat que “naturalment” continua amb la “tasca d’explicació, quan sigui necessària, de quin és l’ordenament constitucional i quin és la situació jurídica a Espanya”.

“Nosaltres tenim clar quina és la situació jurídica d’aquesta qüestió i em consta que no hi ha cap Estat membre que tingui dubtes sobre aquest tema”, ha assegurat. “No aprecio cap dubte en cap Estat membre o cap institució sobre quina sigui la situació”, ha insistit.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor