Cuba indulta dos mil presos

  • El govern cubà concedeix un indult que exclou els condemnats per delictes greus

VilaWeb
L'Havana, Cuba, en una imatge d'arxiu. Fotografia: Joaquin Hernandez / Xinhua News / ContactoPhoto.
03.04.2026 - 08:51
Actualització: 03.04.2026 - 10:10

Les autoritats cubanes han informat que excarceraran més de 2.000 presos amb un indult. Segons que ha explicat la presidència de Cuba a les xarxes socials, que parla de “gest humanitari i sobirà”, l’elecció dels presos s’ha fet acuradament a partir dels delictes comesos, la bona conducta a la presó, el compliment de gran part de la condemna i l’estat de salut.

N’han estat exclosos els condemnats per delictes d’agressió sexual, pederàstia amb violència, assassinat, homicidi, drogues, furt i sacrifici de bestiar, robatori amb violència o força amb ús d’armes o quan les víctimes són menors, corrupció de menors, delictes contra l’autoritat, reincidents i multireincidents. També s’ha exclòs qui ja s’havia beneficiat d’un indult i ha tornat a delinquir.

Segons el govern, entre els alliberats hi ha joves, dones, adults majors de seixanta anys, persones que havien d’arribar a la llibertat anticipada aquest darrer semestre i l’any vinent, estrangers i cubans residents a l’exterior.

Amb el nou indult, Cuba ha fet cinc alliberaments col·lectius d’ençà del 2011, i han beneficiat, segons dades oficials, més d’11.000 persones

Recomanem

Fer-me'n subscriptor