Cristianisme al Segle XXI reclama mecanismes eficaços per evitar la corrupció

  • Cristianisme al Segle XXI ha reclamat a les institucions públiques que "es facin garants de la justícia, estableixin mecanismes eficaços de protecció del bé comú i sancionin el desvergonyiment dels que empobreixen la comunitat i saquegen les arques públiques en benefici propi".

12.12.2016 - 18:42

BARCELONA, 12 (EUROPA PRESS)

Cristianisme al Segle XXI ha reclamat a les institucions públiques que “es facin garants de la justícia, estableixin mecanismes eficaços de protecció del bé comú i sancionin el desvergonyiment dels que empobreixen la comunitat i saquegen les arques públiques en benefici propi”.

En un comunicat, l’entitat considera que la corrupció és “un dels càncers socials més importants que penetra a l’esfera pública i privada”, i lamenta el seu efecte sobre l’esfera política, social i econòmica.

“Quan la corrupció es normalitza, la qualitat moral dels pobles es degrada”, afegeixen, i alerten del perill d’aquest fenomen en el context socioeconòmic actual.

“Tot això s’ofèn quan les diferències socials a la crisi econòmica s’incrementen escandalosament i les xifres del frau indignen tants ciutadans que viuen en els llindars de la pobresa”, argumenten.

Per evitar això, demanen una actitud recta que “mogui a col·laborar respectuosament en el bé comú complint les obligacions tributàries i participatives”, així com exigint honradesa a les elits polítiques, i recorden que les grans tradicions espirituals del món reivindiquen la integritat i la justícia.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor