11.01.2017 - 11:27
MADRID, 11 (EUROPA PRESS)
La ministra de Defensa, María Dolores de Cospedal, té previst comparèixer dilluns vinent davant la comissió del ram del Congrés per informar de les decisions que adoptarà arran del dictamen del Consell d’Estat que responsabilitza el Ministeri de l’accident del Iakovlev 42 que va costar la vida a 62 militars espanyols a Turquia el maig del 2003.
Segons han informat a Europa Press fonts parlamentàries, la Comissió de Defensa s’ha convocat a aquest efecte per dilluns vinent a les deu del matí. La presència de Cospedal al Congrés ha estat exigida per tota l’oposició i la mateixa ministra va sol·licitar acudir a la Cambra per parlar d’aquest assumpte després de conèixer-se l’informe del Consell d’Estat.
El PSOE té sol·licitat que Cospedal ofereixi explicacions davant el Ple de la Cambra, mentre que Units Podem, Esquerra Republicana i Compromís han demanat que sigui el mateix president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, qui respongui per aquest assumpte a l’hemicicle.
ASSUMEIX L’INFORME
L’endemà de reunir-se amb els familiars de les víctimes del Iak 42, Cospedal ha afirmat que ha canviat la “línia tradicional” del Ministeri pel que fa a aquest sinistre, perquè, tal com diu l’informe del Consell d’Estat, la “responsabilitat objectiva de l’Administració cal reconèixer-la”.
“Crec que així ha de ser”, ha dit en una entrevista a la Cope, recollida per Europa Press. Després de la trobada amb la ministra les famílies es van declarar alleujades per la decisió de sumir l’informe del Consell d’Estat que estableix la “responsabilitat patrimonial” de l’Estat i la de mirar de trobar els contractes dels vols del personal militar en missions de pau.