13.02.2026 - 11:45
|
Actualització: 13.02.2026 - 13:30
El Tribunal Suprem del Regne Unit ha donat la raó al cofundador de Palestine Action i diu que la prohibició i persecució del grup pro-palestí són il·legals. El govern del Regne Unit l’havia classificat al costat d’organitzacions com ara l’Estat Islàmic.
La decisió, la primera contra un grup d’acció directa, va aixecar una onada de protestes al Regne Unit, durant la qual van ser arrestades més de dos milers de persones, segons que informen mitjans com The Guardian. Només en una protesta del juliol passat, ja van ser detingudes mig miler de persones.
El govern de Keir Starmer va declarar il·legal el grup pro-palestí després de l’assalt a una base aèria durant el qual uns quants activistes van pintar avions militars. Amb la il·legalització de Palestine Action, segons la llei antiterrorista britànica, donar suport a l’organització o formar-ne part va passar a ser delicte i podia comportar penes de 14 anys de presó. Els advocats de l’entitat havien argumentat fins a l’últim moment que la mesura constituïa un abús de poder.
Huda Ammori, cofundador del grup, va impugnar la prohibició en un judici a l’alt tribunal de Londres. Ara l’ha guanyat.