Conversa sobre poesia amb Miquel-Lluís Muntané

  • L’acte es farà a l’Espai VilaWeb demà, a les 19.00

VilaWeb
26.01.2026 - 11:00

El grup de poesia Reversos comença l’any a l’Espai VilaWeb amb el poeta, escriptor, periodista, sociòleg i traductor Miquel-Lluís Muntané. La sessió serà demà, dimarts, 27 de gener.

Miquel-Lluís Muntané (Barcelona, 1956) va començar la trajectòria professional com a docent en l’ensenyament secundari i col·laborant en empreses de l’àmbit editorial. Ha estat professor a l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de Barcelona, membre del Consell de la Cultura de Barcelona, president de la Federació Catalana d’Associacions UNESCO i de l’Associació de Crítics Musicals en Llengua Catalana. Col·labora amb regularitat en els mitjans de comunicació i va ser reconegut el 2007 amb el premi Climent Mur pels treballs en el camp de l’associacionisme cultural.

Com a escriptor ha conreat gairebé tots els gèneres de la literatura: novel·la, narració curta, biografia, conte infantil, assaig, teatre, traducció i poesia. Ha traduït uns quants autors francesos, com ara Robert Vinas, Cyril Collard i Pascal Quignard, i també ha estat traductor del Correu de la UNESCO al català. Així mateix, va ser editor i director de la revista Saba Poètica, especialitzada en poesia, que va publicar trenta números entre els anys 1980 i 1992.

De tota la seva obra, se centraran en els llibres de poesia que Miquel-Lluís Muntané ha publicat: L’esperança del jonc, Edicions Rondes, 1980; Llegat de coratge, Edicions del Mall, 1983; A influx del perigeu, Dalmau Editor, 1985; L’altra distància, Pagès Editors, 1994; El foc i la frontera, Rúbrica editorial, 1997; Migdia a l’obrador, Pagès Editors, 2003; El tomb de les batalles, Papers de Versàlia, 2009; Hores tangents, Emboscall, 2012; Carta de navegar (Antologia de poesia amorosa), In-Verso, 2014; Qualitats de la fusta, Parnass Edicions, 2016; Horas tangentes, Ediciones La Discreta, 2019;  Passatges, Editorial Llibres del Segle, 2020; i L’ull i el sextant, Témenos Edicions, 2023.

També destacaran el seu darrer llibre, Tessel·les, un recull de texts sobre poesia (Comte d’Aure, 2025).

Recomanem

Fer-me'n subscriptor