El govern català ha signat cinc contractes amb una empresa d’armament israeliana d’ençà del 2020

  • La darrera compra es va fer amb Joan Ignasi Elena de conseller d'Interior i quan ja havia començat l'atac a Gaza

VilaWeb
Els contractes inclouen compres de material per a la formació policíaca per als Mossos d'Esquadra
07.08.2025 - 11:17

El Departament d’Interior català ha confirmat que, durant els darrers cinc anys, ha signat cinc contractes menors amb l’empresa Guardian Homeland Security S.A, dedicada a l’armament i a la seguretat, i representant de fabricants militars israelians. Ho ha avançat RAC1 i consta en una resposta parlamentària de la consellera Núria Parlon a una pregunta de la CUP i els Comuns, a la qual ha tingut accés l’ACN. Els contractes, formalitzats des del 2020, inclouen compres de material per a la formació policíaca, com equips de protecció auditiva amb sistemes de comunicació integrats, materials per a simuladors de situacions operatives i elements específics per a l’entrenament en tir policíac.

Parlon precisa que l’última d’aquestes adquisicions es va fer el febrer del 2024, quan Joan Ignasi Elena (ERC) encara era conseller d’Interior. Aquesta data és significativa perquè ja feia mesos que Israel havia començat l’ofensiva militar sobre Gaza, en resposta a l’atac de Hamàs del 7 d’octubre de 2023.

La polèmica al voltant de Guardian Homeland Security S.A no és nova. Es tracta de la mateixa empresa amb la qual el govern espanyol va cancel·lar fa uns mesos un contracte milionari per la compra de bales per a la Guàrdia Civil.

A la seva pàgina web, Guardian Homeland Security es presenta com a representant oficial a l’estat espanyol dels principals fabricants israelians de material militar i policial. A les seves xarxes socials, l’empresa publica sovint continguts audiovisuals que exalten les capacitats de l’exèrcit israelià, amb vídeos de maniobres i atacs, com llançaments de drons en operacions armades. Un dels vídeos, del maig del 2023, mostrava un atac a Gaza.

Aquestes revelacions han generat preocupació entre els grups parlamentaris que han fet la pregunta. Tant la CUP com els Comuns han denunciat reiteradament qualsevol relació institucional amb empreses vinculades amb la indústria militar israeliana.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor