El consell professional de Catalunya Ràdio denuncia la pèrdua de la marca amb l’estrena del 3CatInfo

VilaWeb
17.09.2025 - 16:59

El consell professional de Catalunya Ràdio ha expressat preocupació i tristesa per la renúncia a la marca dels serveis informatius de l’emissora, en el marc de la renovació del departament que ha dut a terme la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. Ho han fet en un comunicat molt dur, en el qual critiquen la nova denominació 3CatInfo: “El Departament de Màrqueting, per encàrrec del Consell de Govern, ha imposat el nom de 3CatInfo, filla d’una marca, 3Cat, a la qual ja ens vam oposar quan va néixer fa uns dos anys. És un nom desconegut, lleig, sense cap gràcia ni força, ni és fàcil, ni és seriós, ni genera estimació”.

A més, acusen la corporació d’haver fet el canvi d’esquena als professionals de la casa: “Es tracta d’un canvi no volgut, ni consultat, ni debatut, ni explicat i fet gairebé d’amagat. És més, encara esperem que se’ns convoqui a noves reunions –que ens van prometre– per donar resposta a les preguntes que vam fer”. En la mateixa línia, asseguren haver-se sentit exclosos de la presa de decisions sobre la reforma.

També carreguen contra el fet que cap dirigent de la corporació hagi argumentat o justificat les decisions: “Ningú ha donat la cara per argumentar el benefici de perdre la marca de Catalunya Ràdio. De fet, el procés de reforma d’informatius ha pecat de falta d’explicacions, més enllà d’algunes presentacions grandiloqüents.”

A banda, els professionals asseguren que el canvi de denominació generarà problemes en el dia a dia laboral, com confusions entre els convidats sobre quin mitjà concret de la corporació contacta amb ell o la presència de dos micròfons idèntics en les compareixences de premsa.

Malgrat les crítiques, el consell reconeix que el canvi d’etapa als serveis informatius és necessari per a adaptar-se a l’evolució social i els nous hàbits de consum d’informació de la societat. Alhora, expressen dubtes sobre si els continguts radiofònics rebran el posicionament a les diferents plataformes que, a parer seu, mereixen.

Fa unes setmanes, el comitè d’empresa de TV3 ja va expressar el malestar per la possible desaparició de marques televisives com TV3 i 324.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor