Les conques internes del Principat guanyen deu hectòmetres cúbics en un dia i les reserves superen el 41%

  • Sau ha arribat al 25% de la seva capacitat, i Darnius-Boadella, al 32%

VilaWeb
11.03.2025 - 10:59
Actualització: 11.03.2025 - 11:41

Els embassaments de les conques internes del Principat continuen rebent aigua de les abundants pluges d’aquests darrers dies. Avui han superat el 41% de la seva capacitat. En les darreres vint-i-quatre hores, els rius han abocat als embassaments 10 hm cúbics d’aigua, de manera que ara arriben als 285 hm³. El pantà que ha augmentat més és el de Sau (Osona), que ja supera el 25% de la seva capacitat. La Baells (Berguedà) ha crescut 2,5 punts percentuals (68,8%) i Darnius (Alt Empordà), que ahir va fer un salt fins al 30% (un nivell que no tenia d’ençà del març del 2023), ara es col·loca en el 32%. La Llosa del Cavall (Solsonès) creix poc més d’un punt percentual i voreja el 39% de les reserves.

En una setmana aquest conjunt de pantans han guanyat quasi 70 hectòmetres cúbics d’aigua i les reserves han passat del 31% (el 3 de març) al 41%. El gran salt va ser entre dissabte i diumenge, després del pas de la borrasca Jana.

D’altra banda, Riudecanyes (Baix Camp) també ha augmentat lleugerament les reserves, i ha passat d’un 25,4% ahir, al 26% aquest matí; Sant Ponç (Solsonès) també puja mig punt i s’acosta al 59% de la seva capacitat. Siurana arriba al 10,5%, i Susqueda (Selva) al 41,7%.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor