Compromís denuncia l’intent del PP i Vox d’imposar el seu candidat al consell d’À Punt i no hi proposarà cap nom

  • El PP i Vox han acordat el nom de Román Ceballos per a la substitució de Vicente Ordaz

VilaWeb
Arxiu – Seu d’À Punt
30.03.2026 - 15:50
Actualització: 30.03.2026 - 17:56

Compromís ha decidit de no presentar cap candidatura per ocupar la vacant al consell d’administració de la Corporació Audiovisual del País Valencià (CACVSA), després que el PP i Vox ja hagin anunciat el seu candidat. La plaça era vacant d’ençà que Vicente Ordaz, president de la corporació, fou nomenat secretari de Comunicació autonòmic.

“No estem disposats a presentar cap personalitat de prestigi i independent, atès que no té cap possibilitat de sortir elegida”, han explicat fonts de Compromís a Europa Press. La coalició considera que el PP i Vox hi volen imposar el seu candidat: Román Ceballos, ex-director general de Treball i Seguretat Laboral de la Generalitat.

La presidència de les Corts havia establert fins avui de termini perquè els grups parlamentaris proposessin candidatures a la plaça vacant. Cada grup podia proposar una persona amb mèrits professionals reconeguts en la gestió o administració del sector públic, o bé amb experiència en l’àmbit audiovisual i dels mitjans de comunicació.

Compromís, inicialment, havia previst de presentar-hi un nom. Però, segons que va avançar À Punt, el PP i Vox ja van acordar que l’elegit fos Ceballos. Segons Compromís, la decisió s’explica perquè “la dreta i l’extrema dreta han demostrat que la seua única intenció és imposar el seu candidat”. Arran d’això, dedueix que només es podrà recuperar la pluralitat, imparcialitat, llibertat, qualitat i democràcia a À Punt amb un govern d’esquerres encapçalat per la seua formació.

Fonts del PSPV han confirmat a Europa Press que tampoc no hi presentaran cap candidatura. La setmana passada ja havien insinuat que no sabien si hi proposarien ningú, tot reconeixent que “qualsevol candidat d’esquerres, o de l’oposició, no té cap possibilitat de guanyar” per la majoria que sumen el PP i Vox.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor