03.04.2017 - 16:16
TARRAGONA, 3 (EUROPA PRESS)
El trasllat de presos a la presó de Mas d’Enric al Catllar ha començat aquest dilluns amb l’arribada de 24 interns dels 450 que es resituaran en aquesta presó fins al mes de setembre.
Segons ha informat la Conselleria de Justícia de la Generalitat en un comunicat, al final d’aquest procés de trasllats, la presó passarà del 37% al 81% d’ocupació i seguirà disposant de 220 places lliures.
Aquesta setmana està previst, amb la col·laboració dels Mossos d’Esquadra, el trasllat de 130 reus des dels centres barcelonins de Brians 1 i 2 (Sant Esteve Sesrovires) i la Model.
Amb aquests trasllats, fins a 210 interns que fins ara complien penes a Brians 1 i 2 estaran més prop del seu entorn familiar, ha assegurat el departament.
En paral·lel, el centre penitenciari tarragoní augmentarà en 160 el nombre de professionals, i de fet el passat 22 de març ja s’incorporaran els primers 45 de cara a l’arribada d’aquests nous presos.
Així mateix, Brians 1 és des del passat 7 de març el nou centre especialitzat en presos preventius –pendents de judici– de la província de Barcelona, i ja compta amb un centenar de presos en aquesta situació.