Colonial eleva la seva participació en la socimi Axiare fins a gairebé el 15,5%

  • Colonial ha elevat la participació que té com a primer accionista d'Axiare, de manera que l'ha situat en el 15,495% de la seva capital, des del percentatge del 15,09% que va prendre quan va desembarcar en la socimi a l'octubre del 2016.

21.03.2017 - 18:40

MADRID, 21 (EUROPA PRESS)

Colonial ha elevat la participació que té com a primer accionista d’Axiare, de manera que l’ha situat en el 15,495% de la seva capital, des del percentatge del 15,09% que va prendre quan va desembarcar en la socimi a l’octubre del 2016.

La immobiliària patrimonialista reforça d’aquesta forma la seva posició com a primer soci de la socimi, lluny de diluir la seva participació en la companyia després de l’ampliació de capital accelerada de 93 milions d’euros que Axiare va realitzar al començament d’aquest mes.

Colonial no ha especificat si l’augment de participació en Axiare respon a una subscripció d’accions en el marc de l’ampliació, de compra de títols al mercat, o d’ambdues possibilitats.

En la seva notificació a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), la immobiliària presidida per Juan José Brugera es limita a indicar que compta amb un paquet de 12,25 milions de títols d’Axiare, equivalents al 15,495% del seu capital, després d’adquirir accions de la firma.

Aquesta participació és superior a la de 15,09% que va assegurar haver pres en la socimi el passat mes d’octubre i està valorada en 160,84 milions d’euros en funció dels actuals preus de mercat d’Axiare.

La inversió de Colonial no ha estat mai ben vista per Axiare, que considera la immobiliària un competidor. Després d’entrar al seu capital, el consell de la socimi va contractar experts jurídics independents per “analitzar les diferents conseqüències que aquesta operació pot tenir en la socimi”.

A més de Colonial, al capital d’Axiare també hi son presents el fons T.Rowe Price, amb un 9,7%, Citigroup amb un altre 9%, JP Morgan amb un 8%, GAM International amb un 5%, i GIC Private amb un 3%.

ESTRATÈGIA DE CREIXEMENT

La socimi va tancar el passat 8 de març una ampliació de capital accelerada que havia llançat el dia anterior, per la qual va captar 93 milions d’euros que destinarà a noves compres d’immobles per seguir així incrementant el seu patrimoni, tot i que en el que va d’any ja ha tancat tres adquisicions per una suma total de 140 milions d’euros.

En virtut de l’operació, Axiare va emetre 7,18 milions de noves accions, equivalents al 9,99% del seu capital social de llavors, a 13 euros per acció. La socimi va indicar que els nous títols havien estat subscrits per “una sòlida base d’inversors qualificats i institucionals internacionals, tant socis actuals de la comapnyia com nous”, però tampoc va concretar si Colonial figurava entre ells.

En l’actualitat, Axiare compta amb una cartera patrimonial valorada en 1.489 milions d’euros, de la qual el 74% són edificis d’oficines. També té centres logístics i actius comercials.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor