Colòmbia.- L’hostessa del vol del Chapecoense assegura que l’avió “es va apagar completament”

  • Ximena Suárez va aportar el seu relat als equips de rescat que la van trobar conscient a la zona després del "gran impacte" contra el terra

VilaWeb
30.11.2016 - 10:40

Ximena Suárez va aportar el seu relat als equips de rescat que la van trobar conscient a la zona després del “gran impacte” contra el terra

BOGOTÀ, 30 (EUROPA PRESS)

Ximena Suárez, l’auxiliar de vol que ha sobreviscut a l’accident de l’avió que traslladava els jugadors de futbol de l’equip Chapecoense, ha assegurat que l’aeronau “es va apagar completament” i “va tenir un fort descens” abans de patir “un gran impacte” contra el terra a la zona de Cerro Gordo de la Unión, en el departament d’Antioquia, a Colòmbia, segons informa el diari ‘El Colombiano’.

“L’avió es va apagar completament i va tenir un fort descens, seguit d’un gran impacte”, va relatar Suárez als equips de rescat quan la van trobar conscient, al costat de les sis persones més que van sobreviure al sinistre, una de les quals va morir durant el trasllat en un centre hospitalari.

Suárez va traslladar el seu testimoni als especialistes de rescat quan la van trobar entorn de les 0:30 hores d’aquest dimarts, hores després de l’impacte contra el terra en una zona muntanyosa i boscosa del Cerro Gordo, a desenes de quilòmetres del destí del vol, l’Aeroport José María Córdova de Ríonegro, a Medellín.

De moment, encara no se saben les causes de l’accident aeri però les autoritats colombianes han informat que l’avió va comunicar a la torre de control abans d’estavellar-se que havia patit una fallada elèctrica.

Segons ‘El Colombiano’, abans de comunicar aquesta fallada, l’aeronau va demanar permís per aterrar per escassetat de combustible i la torre va manar-lo a baixar d’altitud i esperar un altre aterratge per poder iniciar la maniobra, per la qual cosa va volar en cercles per disminuir de cota en espera de dirigir-se a l’aterratge a l’aeròdrom.

Un expert en aviació consultat per aquest diari colombià ha assegurat que l’avió del vol del Chapecoense tenia una capacitat limitada per fer aquest trajecte, perquè el recorregut era de 2.960 quilòmetres i, segons les seves estimacions, el model Avro Regional Jet 85 només té autonomia de vol de 2.965 quilòmetres.

Julio Consuegra, instructor de vol de l’Escola JEC i autor del llibre ‘Principios y Fundamentos de Aviación’, ha subratllat la importància de fer una bon planejament previ a l’enlairament, que tingui en compte qualsevol contingència que pugui donar-se en el trajecte i ha afirmat que l’avió està “limitat” per completar aquesta ruta.

“L’avió sí és limitat per a aquesta ruta. Jo volava un RJ100, molt semblant, per a SAM en els anys noranta. No es tracta, en tot cas, d’una aeronau antiquada, té tots els sistemes. Però les sigles RJ representen Regional Jet, és a dir que és per a rutes curtes, generalment locals, de dues hores. L’operació de l’avió va ser estirada fins al seu límit i d’una forma indeguda”, ha explicat.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor