Colòmbia assegura que la decisió sobre la filial de Gas Natural “no pot entendre’s com una expropiació”

  • Colòmbia ha assegurat que la mesura de liquidació sobre Electricaribe, filial de Gas Natural Fenosa al país, "no pot entendre's com una expropiació", ja que el Govern no està cercant ni està facultat per quedar-se amb l'operació.

VilaWeb
16.03.2017 - 17:25

MADRID, 16 (EUROPA PRESS)

Colòmbia ha assegurat que la mesura de liquidació sobre Electricaribe, filial de Gas Natural Fenosa al país, “no pot entendre’s com una expropiació”, ja que el Govern no està cercant ni està facultat per quedar-se amb l’operació.

En un comunicat de l’Ambaixada de Colòmbia a Espanya, el Govern del país sud-americà assegura que “mai ha descartat la concertació” amb Gas Natural, encara que subratllant que la seva prioritat és “el benestar dels usuaris i creditors”.

Igualment, destaca que el Govern colombià “ha protegit i sempre protegirà la inversió pública, nacional i estrangera” i recalca que amb aquesta decisió sobre Electricaribe “no està en risc la seguretat jurídica”.

“Per contra, el Govern colombià es troba aplicant la llei d’insolvència econòmica (llei de fallides) existent en l’actualitat, un procediment concursal que existeix a tot el món davant aquest tipus de situacions”, afegeix.

EL PROBLEMA CENTRAL, L’ABSÈNCIA D’INVERSIONS

Així, assenyala que la decisió sobre la companyia es va adoptar a causa que Colòmbia considera que Electricaribe “no està en condicions” de prestar el servei d’energia elèctrica amb la qualitat i continuïtat que requereixen els usuaris i assegura que “el problema central” ha estat la “insuficiència de les inversions” requerides per contrarestar la deterioració de la infraestructura administrada per l’empresa, millorar la seva capacitat i mantenir sanes les seves finances.

A més, afirma que el Govern colombià ha intentat i ha cercat tots els camins possibles per buscar una solució de la mà de Gas Natural Fenosa, “sense aconseguir un compromís per realitzar les inversions requerides”.

Amb la liquidació, subratlla que es vol resoldre “el problema crònic a 10 milions de persones que viuen a la regió Carib i centenars d’empreses” i destaquen que permetrà pagar-li als creditors i “eventualment als accionistes”.

El dimarts 14 de març, la Superintendència de Serveis Públics Domiciliaris de Colòmbia va acordar l’inici d’un procés venda per liquidació de la filial de Gas Natural Fenosa, intervinguda a la fi de l’any passat per les autoritats locals.

Per la seva banda, Gas Natural Fenosa va anunciar que recorreria als tribunals internacionals d’arbitratge després d’aquesta decisió de les autoritats colombianes.

La companyia presidida per Isidro Fainé ja havia desconsolidat la seva a Electricaribe i reclassificat la filial com a actiu financer amb un valor comptable de 475 milions, encara que va assenyalar que la reclamació internacional es faria per la totalitat del seu valor, que “és molt superior”.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor