Col·legis d’infermeres demanen al Congrés que derogui el decret de prescripció

  • Els Col·legis Oficials d'Infermeres i Infermers de Barcelona, Alacant, Castelló, Múrcia, València i el Consell d'Infermeria de la Comunitat Valenciana han demanat aquest dimecres a tots els grups polítics de la Comissió de Sanitat del Congrés dels Diputats que deroguin el decret de prescripció infermera, han informat en un comunicat.

VilaWeb
22.02.2017 - 18:37

BARCELONA, 22 (EUROPA PRESS)

Els Col·legis Oficials d’Infermeres i Infermers de Barcelona, Alacant, Castelló, Múrcia, València i el Consell d’Infermeria de la Comunitat Valenciana han demanat aquest dimecres a tots els grups polítics de la Comissió de Sanitat del Congrés dels Diputats que deroguin el decret de prescripció infermera, han informat en un comunicat.

Han llançat aquest posicionament conjunt en el Fòrum Infermer del Mediterrani davant la celebració aquest dijous del debat a la Cambra baixa del Reial Decret 954/2015, i també han sol·licitat que s’aprovi una norma que reguli la indicació, ús i autorització de dispensació de medicaments per part d’infermeres que compti amb “consens professional i institucional”.

Segons han criticat, el decret obliga les infermeres a rebre una formació i una acreditació per poder prescriure –180 hores per a infermeres generalistes i 360 per a especialistes–, la qual cosa consideren “totalment innecessari i interessat, ja que els coneixements adquirits en el grau són suficientment amplis per aconseguir aquesta formació”.

“Les infermeres ja posseeixen les competències i els coneixements necessaris per realitzar les seves funcions de prescripció de forma assenyada, segura i efectiva”, ha defensat el col·lectiu.

També advoquen per modificar l’article 79 de la Llei de garanties i ús racional del medicament perquè es determini que les infermeres puguin prescriure dins del seu àmbit competencial, que és l’atenció infermera, i veuen “innecessària” la transposició de la Directiva 2005/36/CE, relativa al reconeixement de les qualificacions professionals.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor