Collboni (PSC) creu que Mas arrossegaria els catalans al seu propi “bucle” si és candidat

  • El dirigent del PSC Jaume Collboni ha valorat aquest dilluns que el líder del PDECAT, Artur Mas, arrossegaria els catalans al seu propi "bucle" si presentés candidatura per tornar a governar Catalunya, després que el president Carles Puigdemont hagi dit que no vol ser candidat.

VilaWeb
09.01.2017 - 14:57

BARCELONA, 9 (EUROPA PRESS)

El dirigent del PSC Jaume Collboni ha valorat aquest dilluns que el líder del PDECAT, Artur Mas, arrossegaria els catalans al seu propi “bucle” si presentés candidatura per tornar a governar Catalunya, després que el president Carles Puigdemont hagi dit que no vol ser candidat.

“És una decisió que han de prendre en el seu partit, però crec que ja seria massa posar en evidència màxima el bucle sobre el projecte que Mas ha entrat i que pretén que sigui el bucle del país”, ha dit aquest dilluns en roda de premsa després de preguntar-li per la possible candidatura de Mas.

El també segon tinent d’alcalde de Barcelona ha afegit que aquesta candidatura seria el màxim exponent del bucle en què han entrat tant el PDeCAT com Mas, i al qual “volen arrossegar la resta dels catalans”.

Sobre la intenció de Puigdemont de no presentar-se, ha valorat que es tracta de “la crònica d’una mort anunciada dels lideratges de l’antiga Convergència i del procés plantejat”.

Ha valorat que el bloqueig provoca el desgast dels dirigents i dels partits, i ha apostat per buscar una nova relació entre Catalunya i la resta d’Espanya.

“La retirada de Puigdemont és la crònica d’una mort anunciada. Tot el que fa referència a un procés que no té diàleg ni amb l’acord de l’Estat no és viable i no és possible”, ha afirmat.

REFORMAR LA CONSTITUCIÓ

Per això, ha recordat que el PSC sempre ha defensat una reforma de la Constitució pactada amb l’Estat: “Pensem que ha de ser un nou pacte amb l’objectiu de votar, però de votar un acord”.

“La gent vol un canvi, però el vol de la mà del diàleg i de l’acord i de la ratificació democràtica d’aquest acord. Mentre no sigui així, els catalans veurem com aquesta història es va repetint”, ha finalitzat Collboni.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor