05.04.2017 - 14:23
BADALONA (BARCELONA), 5 (EUROPA PRESS)
L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha exigit al Govern central que reactivi els treballs de l’estació de la Sagrera, i ha celebrat que el Pressupost General de l’Estat (PGE) inclogui deu milions d’euros per a la congelació de les tarifes del transport públic a l’entorn de la ciutat, que havien assumit “amb fons propis les administracions catalanes”.
Preguntada en roda de premsa després d’una reunió amb representants de ciutats metropolitanes a Badalona, ha remarcat que, “en un primer moment, sembla que s’ha incorporat una reivindicació molt de mínims” en els PGE, en referència a aquests deu milions, i ha demanat que no només es mantingui l’aportació, sinó que s’ampliï.
“Per garantir la viabilitat del transport públic metropolità, entenem que l’any que ve la inversió del transport públic hauria d’augmentar per assegurar el finançament” de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) i les infraestructures bàsiques, ha ressaltat Colau.
Ha avançant que abordarà aquest assumpte en la reunió d’aquest dijous amb el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, davant qui defensarà que l’estació de la Sagrera és prioritària, després del que ha recordat que el seu Govern municipal va quedar “molt decebut” quan el president, Mariano Rajoy, no va esmentar aquesta infraestructura en la seva conferència a Barcelona la passada setmana.
És una “ferida oberta que no pot esperar més i que afecta els veïns” i evidencia un incompliment sistemàtic dels compromisos del Govern central amb Barcelona, segons l’alcaldessa, que ha assegurat que l’Ajuntament ha fet tot el treball que havia de perquè les obres de l’estació puguin avançar.