08.10.2025 - 15:47
|
Actualització: 08.10.2025 - 17:44
La Comissió Nacional del Mercat de Valors espanyola (CNMV) informarà sobre el resultat de l’opa del BBVA al Banc Sabadell el 17 d’octubre, just una setmana després de tancar-se el període d’acceptació. El regulador ha indicat que també comunicarà al mercat les decisions que es derivin del resultat, com seria el cas d’una segona OPA, i es detallaran els criteris “per a determinar un preu equitatiu”. “Qualsevol afirmació sobre la determinació del preu equitatiu que es traslladi al mercat abans que la CNMV publiqui aquests criteris s’ha de considerar com una mera especulació”, ha afirmat el regulador en un comunicat aquest dimecres. La segona opa és un escenari que s’ha plantejat en cas que l’acceptació quedi entre el 30 i el 50%.
En el comunicat, la CNMV assegura que “exercirà les seves competències supervisores i sancionadores” en cas que sigui necessari per a complir amb la normativa aplicable i ho farà “de forma independent i amb l’objectiu prioritari de protegir a inversors i accionistes”. Precisament aquest dimecres el director general de BBVA a l’estat espanyol, Peio Belausteguigoitia, ha defensat en una entrevista amb l’ACN que “no té cap sentit esperar una hipotètica segona opa” sobre l’entitat d’origen vallesà. “No té cap avantatge ni de preu, ni de termini, ni de fiscalitat”, ha afirmat.
En canvi, per part del Banc Sabadell, asseguren que molta part de l’accionariat està “convençuda” que és “millor” una segona opa, que hauria de ser en efectiu i amb un preu validat per la CNMV. La CNMV ha enviat el comunicat en la recta final del període d’acceptació de l’oferta, que s’acaba aquest divendres a la nit.